Dom mody Valenetino wyprodukował czarne bluzy z napisem "Vaccinated" (po angielsku zaszczepiona/y). Liczba bluz jest ograniczona i w związku z tym cena może zwalać z nóg - jedna sztuka kosztuje 690 dolarów, czyli około 2700 złotych. Słynny dom mody podkreśla, że cały dochód ze sprzedaży będzie przekazany na rzecz UNICEF.
Ten modowy manifest zaczął się od dyrektora kreatywnego domu mody Valentino. Krótko po tym, jak w sierpniu Pierpaolo Piccioli otrzymał drugą dawkę szczepienia, projektant umieścił na Instagramie zdjęcie, na którym radośnie pozuje na plaży w bluzie z literą "V" na piersi i znajdującym się pod nią napisem "Vaccinated" (zaszczepiony). Chwilę później w takiej samej bluzie zaprezentowała się na swoim Instagramie Lady Gaga. Ten element garderoby okazał się prezentem od projektanta i, jak wyjaśnił później sam Piccioli, projektem mało znanej marki odzieżowej z Los Angeles, Cloney.
Bluzy Valentino za prawie 3 tysiące złotych
Okazało się, że ten projekt cieszył się takim zainteresowaniem ze strony przyjaciół projektanta, że ten postanowił skontaktować się z właścicielem założonej w 2019 roku marki i nawiązać współpracę. Piccioli i założyciel Cloney doszli do porozumienia i ustalili, że bluzy zostaną wyprodukowane w fabrykach włoskiego domu mody.
Jak przyznał później sam Piccioli, cytowany przez "Elle", nie chciał kraść tego genialnego pomysłu. - Żałuję, że sam tego nie wymyśliłem - dodał.
Finalnie bluzy trafiły do sprzedaży 23 września - dostępne są w sprzedaży internetowej na stronie Valentino – w cenie 690 dolarów za sztukę. Cena wydaje się wygórowana, nawet jeśli mówimy o bluzie luksusowego domu mody. Jednak marka nie zamierza się wzbogacać na pandemii. Cały dochód ze sprzedaży bluz zostanie przekazany na rzecz UNICEF, a zebrane w ten sposób środki zostaną przeznaczone na globalny program COVAX, którego celem jest przyspieszony rozwój, produkcja, a także równy dostęp do szczepionek i testów na COVID-19.
- Zaszczepienie się stało się najskuteczniejszym sposobem na walkę z globalną pandemią, a także wyrazem szacunku wobec innych i odpowiedzialności społecznej. Nie można chować się za koncepcją wolności podejmując decyzję o rezygnacji ze szczepienia się. Oczywiście wolność powinna być chroniona i wszyscy powinniśmy o nią walczyć, ale przy tym szanując również innych. Niestety nie wszystkie kraje mają taki sam dostęp do szczepionek na COVID-19. Dzięki tej współpracy Valentino wspiera UNICEF w dostarczeniu ratujących życie szczepionek - powiedział w oświadczeniu cytowanym przez "Forbes" Pierpaolo Piccioli, przekonując tym samym, że szczepienie się jest nie tylko istotne, ale może być również modne.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: BalazsSebok / Shutterstock.com