TVN24 i TVN były najbardziej opiniotwórczymi stacjami telewizyjnymi w kwietniu - wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. Z kolei portal tvn24.pl był w ub. miesiącu najczęściej cytowanym serwisem internetowym.
Kwiecień upłynął pod znakiem politycznych rozgrywek pomiędzy kandydatami ubiegającymi się o fotel prezydencki. Szerokim echem odbiły się nowe zapisy ze stenogramów z katastrofy smoleńskiej oraz kandydatura 31-letniej Anny Kalaty na stanowisko prezesa ZUS. W mediach często poruszano również tematy związane z wypowiedziami szefa FBI na temat udziału Polski w holokauście i przetargiem na śmigłowce dla polskiej armii.
TVN24 i TVN i tvn24.pl liderami
Na czele najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych znalazły się TVN24 i TVN. Na informacje publikowane w TVN24 powoływano się w kwietniu 294 razy, a na informacje TVN 142 razy. Na kolejnym miejscu znalazło się TVP Info (82 cytowania).
Z kolei liderem w rankingu najbardziej opiniotwórczych portali internetowych okazał się tvn24.pl. (74 cytowania), który wyprzedził wp.pl (60 cytowań) oraz money.pl (58 cytowań).
W zestawieniu obejmującym wszystkie media TVN24 i TVN także znalazła się w czołówce. Na czele uplasowały się: radio RMF FM, "Gazeta Wyborcza" oraz "Rzeczpospolita".
Badanie przeprowadzono na podstawie 5 098 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 30 kwietnia 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 163 razy (3 193 w prasie, 1 149 w telewizji i 821 w radio).
Autor: tol / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Foto TVN / Cezary Piwowarski