TVN i TVN24 najbardziej opiniotwórczymi stacjami telewizyjnymi dekady - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W kategorii stacje telewizyjne, najczęściej powoływano się właśnie na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugim miejscu znalazła się TVN. W czołówce, wśród portali internetowych, znalazł się tvn24.pl.
Z badania wynika, że na TVN24 powoływano się łącznie 31,5 tys. razy, a na TVN 15,2 tys. razy. Na kolejnych miejscach znalazły się TVP 1 (5,3 tys.), TVP Info (4,1 proc.) a także druga telewizja informacyjna Grupy TVN - TVN24 Biznes i Świat (2,5 tys.).
TVN24 Biznes i Świat znalazła się też w czołówce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów biznesowych.
TVN24 znalazła się także w czołówce (na czwartym miejscu) w zestawieniu wszystkich mediów - prasa, radio, telewizja. W badaniu na pierwszym miejscy znalazła się "Rzeczpospolita", dalej "Gazeta Wyborcza" i "Dziennik Gazeta Prawna".
Wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych dekady, na wysokim czwartym miejscu znalazł się portal tvn24.pl, na który powoływano się 4,6 tys. razy. Na pierwszym miejscu uplasował się serwis Onet, za nim Wirtualna Polska, a potem Interia.
Badanie przeprowadzono na podstawie ponad 700 tysięcy przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia 2004 roku do 31 grudnia 2013 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 784 755 razy (462 760 razy w prasie, 189 239 w telewizji i 132 756 w radio). Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne i wybrane programy w rozgłośniach radiowych.
Autor: mn//gry / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN | Krzysztof Dubiel