"Przede wszystkim zapewniamy, że prasa nie zniknie z kiosków i nadal będzie dostępna dla klientów. Nie należy mylić kolportażu prasy z jej dostępnością w kioskach i innych punktach sprzedaży" - napisało biuro prasowe Orlenu w odpowiedzi na pytania biznesowej redakcji tvn24.pl. Sprawa dotyczy doniesień medialnych, jakoby w kioskach miałoby zabraknąć prasy.
Jak portal Wirtualnemedia.pl, "władze spółki Ruch SA podjęły decyzję o wycofaniu się z dystrybucji prasy. Zarząd uzasadnia, że zadecydowały o tym względy ekonomiczne. Spółka będzie dostarczała prasę do innych punktów sprzedaży tylko do końca kwietnia".
"Prasa nie zniknie z kiosków i nadal będzie dostępna dla klientów"
Skontaktowaliśmy się z biurem prasowym Orlenu i zapytaliśmy jaka jest aktualna sytuacja w Ruch SA. PKN Orlen w listopadzie 2020 stał się akcjonariuszem większościowym Ruchu. Gigant paliwowy postanowił zrezygnować z dotychczasowej marki Ruch na rzecz nowego konceptu - Orlen w ruchu.
"Przede wszystkim zapewniamy, że prasa nie zniknie z kiosków Ruchu i nadal będzie dostępna dla klientów. Nie należy mylić kolportażu prasy z jej dostępnością w kioskach i innych punktach sprzedaży" - podkreśliło biuro prasowe.
Wyjaśniono w korespondencji z biznesową redakcją tvn24.pl, że "szczegółowo przeanalizowaliśmy wszystkie obszary działalności Ruchu i zidentyfikowaliśmy synergie, w tym operacyjne, sprzedażowe, zakupowe, czy logistyczne".
"Kluczowe jest dostosowanie marki do nowych trendów biznesowych, dlatego obecnie w naturalny sposób wypracowywane są rozwiązania i optymalizowana działalność spółki tak, by umożliwić jej szybką reakcję na zmiany rynkowe i wspierać najsilniejsze, najbardziej dochodowe obszary. Dlatego bardzo mocno koncentrujemy się na rozwoju segmentu usług kurierskich oraz nowych formatów gastronomiczno-sklepowych w ramach sieci detalicznej, wykorzystując przy tym duży potencjał pracowników spółki" - napisano.
Usługi kurierskie, punkty odbioru i nadania paczek
Biuro prasowe wytłumaczyło, że "wzmacniając te linie biznesowe w pełni chcemy wykorzystać szansę, jaką dają nam rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów".
"Duży potencjał do rozwoju dostrzegamy w segmencie usług kurierskich. Pod marką "ORLEN Paczka" w całej Polsce działa już w ponad 10,5 tys. punktów odbioru i nadania paczek, w tym ponad 4300 automatów paczkowych. Równolegle rozwijamy współpracę z e-sklepami, których klienci mogą zamawiać przesyłki i odbierać je w sieci naszych punktów. W ten sposób poszerzamy naszą bazę klientów i jesteśmy aktywnym uczestnikiem dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce. Z analiz rynkowych wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie na poziomie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12 proc" - wskazano.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Ruch