Trwa 13. edycja Forum Gospodarczego TIME. Podczas jednego z panelów poruszono temat dotyczący możliwości pomiaru treści internetowych. - Nie mamy regulacji na miarę obecnych czasów - oceniła członkini zarządu Grupy TVN Discovery Dorota Żurkowska-Bytner.
- Pojawiła się w zeszłym roku koncepcja, którą staramy się dopracować - must carry, must offer, must measure. Czyli coś co zagwarantuje - bo zmierzyć możemy już dzisiaj - ale coś co zagwarantuje nadawcom możliwość pomiaru. Do tej koncepcji tutaj nawiązują nadawcy negocjujący umowy z operatorami. Przypominam - must offer - czyli to, że nadawca musi zaoferować swoją telewizję każdemu operatorowi nie oznacza, że to jest korzystanie i oferta bez umowy. Jednak wymagana jest, co podkreślaliśmy, taka umowa między operatorem a nadawcą - powiedział przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski.
- Nie mamy regulacji na miarę obecnych czasów - oceniła natomiast członkini zarządu Grupy TVN Discovery Dorota Żurkowska-Bytner.
- Nie chodzi tu o to żeby tworzyć jakąś inną regulację dla internetu jeżeli chodzi o media. Ale regulację, która będzie dawała możliwość dla nas jako dla nadawców telewizyjnych, dla szeroko pojętego sektora mediowego możliwość realizowania i z jednej strony obowiązku koncesyjnego, bo jesteśmy również nadawcami telewizji naziemnej, możliwości monetyzowania treści, na które właściwie jedyne nakłady są po naszej stronie. I tu mówimy właśnie o tych zwłaszcza kanałach, które są za darmo i które dzisiaj będąc oferowane również w platformach internetowych nie dają nam możliwości żadnej monetyzacji dlatego, że nie mamy pełnego pomiaru - powiedziała.
Wyjaśniła, że "dlatego ten obszar pomiaru jest dla nas istotny".
- Pamiętajmy, że jednak tak jak nam bardzo zależy nam na jak najszerszej dystrybucji naszego contentu, dla nas jako dla wszystkich nadawców, to jednak te nakłady inwestycyjne na produkcję są tylko na nas więc musimy mieć jakąś formułę i możliwość też monetyzacji bo w innym przypadku nie będziemy w stanie dostarczać tego co na końcu - stawiając jednak tego widza w centrum - tego czego ten widz oczekuje, czyli ciągle tej jakości. Jakości dzisiaj, którą porównuje do jakości międzynarodowych graczy - mówiła.
Forum gospodarcze TIME
Forum Gospodarcze TIME to największe wydarzenie sektora ICT w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest neutralną platformą dialogu ekspertów, wymiany wiedzy i informacji, wpisaną w kalendarz największych konferencji w Europie. Stanowi miejsce ważnej debaty i konsultacji społecznych przedstawicieli Rządu, Komisji Europejskiej oraz regulatorów z przedsiębiorcami.
"Rozmiar rynku Unii Europejskiej daje krajom członkowskim nowe szanse rozwojowe. Jednak skorzystanie z nich wymaga ścisłej współpracy i szybkiej modernizacji ram regulacyjnych. Wspólne działanie pozwoli przyspieszyć przechodzenie od koncepcji do praktycznego wdrożenia zharmonizowanych rozwiązań" - czytamy w opisie wydarzenia.
13 edycja Forum Gospodarczego TIME odbywa się w dniach 8-11 marca. Patronat medialny nad wydarzeniem ma m.in. TVN24, a jednym z partnerów jest TVN Grupa Discovery.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock