Platforma eBay zapowiada "nowe otwarcie" w Polsce i wprowadza funkcję automatycznego tłumaczenia ofert na język polski - poinformowała firma. W ciągu najbliższych lat eBay chce znaleźć się na podium największych platform e-commerce w naszym kraju. Będzie musiał się zmierzyć z takimi graczami jak Allegro czy Amazon.
"W Polsce jest ponad 22 mln kupujących, dostępność internetu to około 92 proc., a okres pandemii zwiększył odsetek osób kupujących online. Nasza platforma jest już w Polsce od kilku lat, ale teraz będzie to dla nas nowe otwarcie i zaledwie pierwszy krok rozwojowy na tym rynku. Tłumaczenie ofert na język polski stanowiło dla nas duże wyzwanie" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Paolo Levoni, Senior Director EU Cross Border Trade.
"Sporo na tym polu udało się zrobić, ale na pewno jeszcze wiele przed nami w tej kwestii pozostało. Zmiana języka implikuje również inne rzeczy. Polacy będą mieli teraz dostęp w swoim własnym języku do portfolio dużych sprzedawców m.in. z Hiszpanii, Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii, co ułatwi również kwestie logistyczne dla klientów" - dodał.
W rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe. pl Lorna Dunne, Head of EU Cross Border Trade Sellers w eBay'u, poinformowała, że wchodząc ponownie do Polski, eBay chce przenieść do Polski rozwiązania stosowane przez firmę w innych państwach. - Poza tym mamy wiedzę od naszych polskich sprzedawców, którzy od wielu lat są aktywni na platformie. Rozumiemy ich potrzeby i wiemy, że są one różne niż na innych rynkach. Jesteśmy marketplacem, który stawia technologię na pierwszym miejscu. Istotne jest to, żeby potrafić prowadzić operacje w odpowiedniej skali, dostosowane do dużego polskiego rynku - powiedziała Lorna Dunne.
eBay to jedna z największych platform e-commerce na świecie. Firma działa od 1995 roku. W 2021 roku wartość brutto produktów dostępnych w serwisie eBay wyniosła 20,7 mld dolarów, a osiągnięte przez firmę przychody wyniosły 10,4 mld dolarów, co stanowi wzrost o 17 proc. rdr.
Rynek e-commerce w Polsce
Na polskim rynku e-commerce jedną z największych platform jest Allegro. W kwietniu spółka sfinalizowała transakcję nabycia działających w branży e-commerce firm Mall Group i WE|DO.
We wrześniu 2021 roku działalność w Polsce rozpoczęła singapurska platforma e-handlu Shopee. Shopee jest dominującym graczem na rynku e-commerce w Azji Południowo-Wschodniej.
Swoje usługi nad Wisłą rozwija także Amazon, który uruchomił polską wersję swojego sklepu. Innym popularnym portalem jest OLX.
Z kolei w marcu ubiegłego roku w Warszawie stanął pierwszy automat do samodzielnego odbioru towarów zakupionych w serwisie AliExpress. Od tego czasu liczba automatów wzrosła do kilkuset w całej Polsce. Własną sieć podobnych urządzeń rozwija także firma Allegro.
W kwietniu po 18 latach z polskiego internetu zniknął natomiast serwis ogłoszeniowy Gumtree.
TVN24 na żywo - oglądaj w TVN24 GO:
Źródło: PAP, TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock