W ciągu pierwszej doby obowiązywania programu Dobry start do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wpłynęło 283 tysiące wniosków. Prezes ZUS Gertruda Uścińska zapewnia, że obsługa wniosków działa bez zakłóceń. O świadczenie można ubiegać się tylko drogą elektroniczną.
1 lipca ruszył nabór wniosków w ramach programu Dobry start. Świadczenie przysługuje w wysokości 300 zł - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Wnioski wyłącznie online
W tym roku wnioski można złożyć wyłącznie online – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Obsługą całego procesu zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Pod numerem telefonu 22 290 22 02 działa specjalna infolinia ZUS. Można tam uzyskać informacje w sprawie świadczenia "300 plus". Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8-15. Koszt połączenia według stawek operatorów.
Według danych przekazanych PAP przez ZUS w ciągu pierwszej doby (do piątku do godz. 9 rano) wpłynęło prawie 283 tys. wniosków o świadczenie, obejmujące ponad 405 tys. dzieci. - Zainteresowanie programem jest bardzo duże. W ciągu pierwszej doby od uruchomienia infolinii, konsultanci odebrali pond 3 tys. telefonów– wskazała prof. Uścińska.
Wnioski można składać do 30 listopada 2021 roku.
Informacje na PUE ZUS
Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).
Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Świadczenie z programu Dobry start będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock