Biedronka poinformowała, że w jednej trzeciej sklepów usunięto z oferty jaja klatkowe. "Kolejne placówki przestaną oferować jaja klatkowe od września, a ostatnie z końcem 2021 roku" - zapowiedziała sieć. Wcześniej taki ruch zapowiedziała między innymi firma Auchan Retail Polska.
Pod koniec ubiegłego roku Biedronka poinformowała, że zaprzestanie sprzedaży świeżych jaj klatkowych do końca 2021 roku. Pierwszym regionem, który zrezygnował z jaj oznaczonych symbolem "3" z początkiem tego roku, był ten obejmujący Warszawę.
"Od lipca br. dołączają kolejne regiony sieci, obsługiwane przez centra dystrybucyjne w Brzegu, Mszczonowie, Sieradzu, Krakowie i Sosnowcu. Łącznie jest to już ponad 1100 sklepów z szyldem Biedronka" - podała sieć w poniedziałkowym komunikacie. Jednocześnie zwrócono uwagę, że w niektórych sklepach mogą znajdować się ostatnie opakowania jaj klatkowych, "które sieć wyprzedaje, by nie kierować ich do likwidacji".
Zgodnie z planami 1 września br. zaprzestanie sprzedaży jaj klatkowych kolejne 1000 placówek Biedronki, zaopatrywanych przez centra dystrybucyjne w Grudziądzu, Kostrzynie nad Odrą, Gdańsku, Rudzie Śląskiej i Gorzowie Wielkopolskim.
Jaja, których numer seryjny rozpoczyna się od cyfry 3, należą do najpopularniejszych na rynku, ponieważ są tańsze niż jajka z cyfrą 0, czyli z chowu ekologicznego.
Inne sieci
Pod koniec marca br. firma Auchan Retail Polska zapowiedziała całkowite wycofanie ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego innych marek do 2025 roku. Wcześniej sieć wyeliminowała ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego.
Pod koniec 2019 roku do wycofania z oferty sieci jaj pochodzących z chowu klatkowego zobowiązała się sieć Aldi. Produkty mają zniknąć ze sklepowych półek do końca 2025 roku. Na całkowitą rezygnację z wykorzystywania jajek "trójek" zdecydował się też Lidl. Firma zobowiązała się do 2025 roku całkowicie zrezygnować z pozyskiwania jaj z chowu klatkowego i dostarczania ich do sklepów na całym świecie.
O całkowitej rezygnacji z wykorzystywania jajek "trójek" informowały również między innymi Tesco, Kaufland, Carrefour oraz Netto.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock