Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod tę instytucję. Jak podkreślono we wtorkowym komunikacie, ZUS "drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych".
ZUS podkreślił w komunikacie, że w ostatnich dniach niektórzy jego klienci otrzymali maile z informacją o błędnie opłaconych składkach lub o braku wpłat. "Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresów: kancelaria.zus@wp.pl, zus-skladki@wp.pl, zus._kontakt@wp.pl, ZUS@gov.pl zus_info@wp.pl – przestrzega ZUS" - czytamy.
Zakład przypomniał, że "drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych". "Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach" - dodano. Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy mają konto na Platformie Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. Wtedy jednak mail zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS.
ZUS ostrzega
ZUS ostrzega, aby w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników, bo ma ona najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci. W komunikacie Zakład zwrócił się również z prośbą, aby w sytuacji, w której którykolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22-560-16-00 lub mailem: cot@zus.pl.
Autor: mb / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock