Klienci Alior Banku będą musieli uzbroić się w cierpliwość. W piątek 24 marca rozpocznie się przerwa w dostępie do usług i potrwa do rannych godzin do poniedziałku 27 marca. Klienci nie skorzystają z bankowości internetowej i mobilnej oraz placówek stacjonarnych. Karty płatnicze mają działać normalnie, będzie można z nich korzystać w sklepach i bankomatach.
To będzie jedna z najdłuższych takich przerw w bankowości. Przestój rozpocznie się o godzinie 23:00 w piątek (24 marca br.). Wszelkie dostępy do systemów mają być przywrócone w poniedziałek, 27 marca o godzinie 6:00.
Połączenie banków
- Od 24 do 27 marca tego roku planowane jest zakończenie operacyjnego połączenia Alior Banku z działalnością przejętą z Banku BPH, które obejmuje ujednolicenie i scalenie systemów informatycznych obu części banku oraz migrację danych - informuje tvn24bis.pl Joanna Nagierska, menedżer ds. PR Alior Banku i dodaje, że procesu nie da się przeprowadzić bez wyłączenia systemów obsługujących klientów. - Dzięki wprowadzonym zmianom Alior Bank uprości i całkowicie ujednolici standardy obsługi wszystkich klientów. Klienci wywodzący się z Banku BPH będą mogli korzystać z bankowości internetowej Alior Banku, dostępnej przez 24 godz. na dobę, 7 dni w tygodniu, a także z wielu nowych, innowacyjnych usług i rozwiązań oraz czwartej pod względem wielkości sieci placówek bankowych w Polsce - dodaje.
Zawieszone usługi
Posiadacze kont w Alior Banku nie będą mogli realizować przelewów, płatności internetowych (tzw. "Płacę z Alior Bankiem"), płatności BLIKiem ani też korzystać z bankowości elektronicznej. Wyłączone na trzy dni będą także takie usługi, jak: Kantor Walutowy, Biuro Maklerskie, T-Mobile Usługi Bankowe oraz HAIZ. Oprócz tego bank nie obsłuży wniosków internetowych dotyczących sprzedaży produktów, płatności i sprzedaży ratalnej w internecie, jak i sklepach tradycyjnych.
- W czasie prac systemy bankowości internetowej będą niedostępne. Zatem nie będzie możliwości dokonywania przelewów, ani sprawdzania stanu konta. Prosimy klientów, aby uwzględnili przerwę w dostępie do usług w swoich planach dotyczących operacji bankowych i zachęcamy do ich wykonania z odpowiednim wyprzedzeniem - wyjaśnia Joanna Nagierska. Z użytkowania będą wyłączone także oddziały i placówki partnerskie, które we wspomnianym okresie będą nieczynne. Powrócą one do dyspozycji klientów w regularnych godzinach w poniedziałek 27 marca.
Dostęp do pieniędzy
Joanna Nagierska podkreśla jednak, że bank zadbał o to, aby klienci mieli dostęp do swoich pieniędzy. Jedynym ograniczeniem będzie wysokość salda na koniec dnia w piątek 23 marca. - Przez cały okres niedostępności systemów bankowych klienci będą mogli realizować transakcje kartami płatniczymi, tzn. płacić nimi w sklepach i punktach usługowych, a także wypłacać środki z bankomatów - wyjaśnia Nagierska i dodaje, że bank poinformował swoich klientów o planowanych pracach m.in. za pomocą strony internetowej, korespondencji e-mail, czy komunikatów w placówkach.
Klienci Alior Banku będą mogli skorzystać także ze specjalnej infolinii banku, która będzie dostępna od 24. marca od godziny 17:00 do 23:00. Będzie to jednak jedynie tryb informacyjny, co oznacza, że nie będzie można zrealizować transakcji. Te powrócą dopiero od godziny 8:00 27. marca.
Jednak, gdy zaistnieje potrzeba zastrzeżenia karty, będzie wciąż taka możliwość, bo dyspozycje zastrzegania kart będą przyjmowane bez zmian.
Autor: ag,mb,msz/ms / Źródło: tvn24bis.pl