Przyczyną niedostępności Systemu Bankowości Internetowej Alior Banku oraz T-Mobile Usługi Bankowe były przejściowe problemy z serwerem - poinformował rzecznik prasowy Alior Banku Julian Krzyżanowski.
Klienci Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe w niedzielę zgłaszali brak dostępu do kont bankowych online oraz brak możliwości wykonywania płatności kartą.
Problemy z serwerem
- Pełny dostęp do bankowości internetowej klienci uzyskali dziś około 7:00. W tym czasie operacje kartowe oraz realizowane przez Call Center przebiegały bez zakłóceń - powiedział Krzyżanowski. Rzecznik zapewnił, że Alior Bank dołożył wszelkich starań, aby nie powtórzyły się one w przyszłości. - Obecnie bank pracuje na serwerze redundantnym (zapasowym-red.), nie wpływa to w żaden sposób na wydajność ani dostępność usług dla klientów. Bank uruchomił standardowe procedury trybu awaryjnego, które przed udostępnieniem systemu zapasowego wymagały sprawdzenia integralności danych - dodał. W ciągu ostatnich miesięcy problemy z zapewnieniem cyberbezpieczeństwa klientów miały również inne polskie instytucje finansowe. W styczniu doszło do awarii serwisów internetowych Banku Pekao, a w grudniu ubiegłego roku - Banku Pocztowego i BGŻ BNP Paribas.
Hakerzy mają chrapkę na polskie banki. Zobacz materiał wideo:
Autor: msz / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: tvn24