Vectra od września 2023 roku podniesie o 15 procent opłaty za swoje usługi. "Waloryzacja cen będzie dotyczyć niewielkiej części naszych klientów, którzy dotychczas nie byli objęci waloryzacją" - poinformowało TVN24 Biznes biuro prasowe operatora. Vectra wyjaśniła, że wysoki poziom inflacji i wciąż rosnące koszty spowodowały, że firma staje "wobec konieczności podjęcia trudnej decyzji o urealnieniu naszych opłat".
Biuro prasowe Vectry przekazało, że poziom waloryzacji wynika bezpośrednio z podawanego przez Główny Urząd Statystyczny półrocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych i wynosi 15,0 proc. W piątek został opublikowany komunikat prezesa GUS, w którym poinformowano, że wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych w pierwszym półroczu 2023 roku w stosunku do pierwszego półrocza 2022 roku wyniósł 115,0. Oznacza to wzrost cen o 15 proc. rok do roku.
"Inflacja i wciąż rosnące koszty życia budzą wiele emocji"
O tym, że "Vectra znowu rozsyła informacje o wyższych opłatach abonamentowych" poinformował w czwartek branżowy portal Wirtualnemedia.
"Inflacja i wciąż rosnące koszty życia budzą wiele emocji i w negatywny sposób wpływają na nas wszystkich. Jako firma goszcząca w milionach domów naszych klientów zawsze jesteśmy blisko nich, dzięki czemu bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę z wyzwań, z którymi się mierzą. Niestety przed tymi samymi problemami co oni stoją dziś wszyscy przedsiębiorcy w naszym kraju" - wyjaśnili przedstawiciele operatora w przesłanej nam odpowiedzi.
Biuro prasowe Vectry zwróciło uwagę na wyniki raportu "Wpływ sytuacji makroekonomicznej na funkcjonowanie operatorów telekomunikacyjnych w Polsce" z czerwca br., przygotowanego dla Polskiej Fundacji Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej PIKSEL. Wskazano w nim, że m.in. operatorzy od 2018 roku odnotowują znaczne wzrosty kosztów w kluczowych obszarach, a 80 proc. badanych firm wskazało, że wzrost przychodów był nieadekwatnie niski do wzrostu kosztów.
"Wysoki poziom inflacji i wciąż rosnące koszty są największymi wyzwaniami dotykającymi obecnie każdą firmę w Polsce. Dlatego też stajemy wobec konieczności podjęcia trudnej decyzji o urealnieniu naszych opłat. Nie była ona łatwa, lecz pozwoli nam nadal zapewniać naszym klientom usługi na poziomie, jakiego od nas oczekują" - podkreśliło biuro prasowe.
Vectra przeprowadzi waloryzację cen usług
Biuro prasowe Vectry przekazało, że waloryzacja cen nastąpi od września br. i będzie dotyczyć niewielkiej części klientów, "którzy dotychczas nie byli objęci waloryzacją, a zmieniali lub podpisywali nowe umowy i których umowy uwzględniają stosowne zapisy". "Wszyscy klienci byli informowani o obecności klauzuli waloryzacyjnej i jej znaczeniu podczas podpisywania nowych umów lub dokonywania zmian w aktualnych umowach" - zapewniła firma.
Vectra wyjaśniła przy tym, że "waloryzacja opłat nie jest zmianą warunków umowy i wynikającą z tego podwyżką, lecz dostosowaniem opłat do rzeczywistej wartości świadczonych usług".
"Stąd nasi klienci nie mogą rozwiązywać umów w trybie właściwym dla wypowiedzenia w związku ze zmianą warunków umów. Natomiast każdocześnie mogą korzystać z prawa wypowiedzenia umów na zasadach podstawowych, określonych w umowach i Ogólnych Warunkach Umowy" - czytamy w przesłanej nam odpowiedzi.
Portal wirtualnemedia.pl pod koniec ubiegłego roku informował, że abonenci sieci kablowej Multimedia Polska, która w 2020 roku została przejęta przez Vectrę, otrzymują od operatora wiadomości e-mail o zmianie warunków umowy od 1 stycznia 2023 roku. Wskazywano wówczas, że wprowadzone zostały klauzula modyfikacyjna i klauzula waloryzacyjna, pozwalające na podniesienie opłat w trakcie trwania umowy.
O firmie
Vectra jest ogólnopolskim operatorem kablowym w kraju oraz dostawcą usługi dostępu do programów telewizyjnych w wersji analogowej i cyfrowej, szerokopasmowego internetu tradycyjnego i bezprzewodowego oraz telefonii stacjonarnej.
Jak możemy przeczytać na stronie internetowej operatora, Vectra ma ponad 1,7 mln klientów. Na polskim rynku konkuruje z przejętą przez P4, operatora sieci Play, spółką UPC, która na koniec 2021 roku miała 1,6 mln klientów.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock