Klienci BGŻ BNP Paribas, którzy mieli trudności z systemem e-bankowości mogą już spać spokojnie. Bank deklaruje, że problem został zażegnany. "Salda na rachunkach klientów Banku BGŻ BNP Paribas obecnie są aktualne" - przekazała w korespondencji z tvn24bis.pl Magdalena Ostrowska, ekspert ds. komunikacji BNP Paribas, dodając, że niezgodności "mogą pojawiać się w jednostkowych sytuacjach".
Jak dodaje Ostrowska, zarówno w sekcji „Moje finanse” (system Pl@net) czy w liście rachunków (system Biznes Pl@net) klienci widzą prawidłowe, zgodne ze stanem faktycznym informacje.
"W Banku BGŻ BNP Paribas w miniony weekend została przeprowadzona migracja danych ponad miliona klientów i ujednolicenie systemów bankowości elektronicznej. To bardzo złożona operacja. Z tego względu nie możemy wykluczyć, że mogą pojawiać się w jednostkowych sytuacjach niezgodności w danych widocznych dla klienta. Wszystkie tego typu sytuacje wyjaśniane są indywidualnie i priorytetowo" - dodała przedstawicielka banku.
Pieniądze znikały
Klienci BGŻ BNP Paribas informowali nas o problemach z systemem e-bankowości. Jak twierdzili, pieniądze "znikały" z ich internetowych kont, a część płatności kartą była dublowana.
Wielu klientów banku BGŻ BNP Paribas przeżyło szok, kiedy zalogowało się na swoje internetowe konto. Wśród nich był pan Bartłomiej, który zauważył, że z jego rachunku zniknęło 3,5 tys. zł.
- Pomyślałem, że ktoś włamał mi się na konto, ale na infolinii usłyszałem, że bank ma problemy i mam czekać na to aż pieniądze wrócą na konto. Problem w tym, że nie wiadomo kiedy to się stanie, a mam firmę, pracowników i rachunki do zapłacenia - mówi tvn24bis.pl pan Bartłomiej, który jest klientem banku BGŻ BNP Paribas. Niemile rozczarowanie przeżył też inny nasz czytelnik, który na Kontakt24 przesłał wiadomość, w której opisał całą sytuację. "W banku trwa totalny chaos. Są problemy z logowaniem, salda konta ciągle się zmieniają. Płatności kartą są dublowane. Porażka na całej linii, szczególnie, że na stronie internetowej nie ma informacji o problemach" - skarżył się.
Bank przeprasza
W biurze prasowym BGŻ BNP Paribas potwierdziliśmy, że klientów banku mogą spotkać "przejściowe problemy". Jak wyjaśniają przedstawiciele banku to efekt przeprowadzonej migracji danych i ujednolicenia systemów bankowości elektronicznej, którą przeprowadzono w miniony weekend. "Dotychczasowy system bankowości elektronicznej eBGŻ od 14 listopada został zastąpiony systemem Pl@net. W związku z wprowadzanymi zmianami po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej mogą występować przejściowe problemy z prawidłowym wyświetlaniem salda na rachunku w sekcji „Moje finanse” (system Pl@net) lub w liście rachunków (system Biznes Pl@net). Saldo widoczne w historii transakcji jest prawidłowe" - czytamy przesłanym do tvn24bis.pl stanowisku banku. Bank podkreślił też, że pieniądze jego klientów są bezpieczne, a jego specjaliści pracują nad rozwiązaniem problemu. "Robimy wszystko, aby w bankowości elektronicznej prezentowane były prawidłowe dane o saldach rachunków. Bardzo przepraszamy za utrudnienia" - zapewnia bank.
Autor: msz/ag / Źródło: tvn24bis.pl,
Źródło zdjęcia głównego: Wiki (CC BY-SA 4.0)/Henryk Borawski