Oddział ZUS w Jaśle jest najlepszą placówką pod względem standardów obsługi klienta. Tak wynika z ujawnionego przez ZUS rankingu wszystkich swoich 43 oddziałów. Zakład dotąd konsekwentnie odmawiał jego publikacji, tłumacząc, że to "dokument wewnętrzny".
Zakład Ubezpieczeń Społecznych co kwartał ocenia wszystkie 43 oddziały pod względem: sprawności, jakości i efektywności wykorzystania zasobów.
Kontrola, jak pisze w komunikacie instytucja, obejmuje "wszystkie istotne elementy wpływające na obsługę klientów ZUS". Ma ona na celu doskonalenie usług świadczonych przez placówki. Audyt jest prowadzonymi własnymi siłami. ZUS nie zatrudnia do niego żadnej zewnętrznej firmy.
Stolice województw nie świecą przykładem
ZUS opublikował ranking oddziałów z trzech kwartałów 2013 roku. Wyniki za IV kwartał są nadal opracowywane. Według ostatniego zestawienia, najlepszy pod względem liczby spełnionych standardów jest oddział w Jaśle. Za nim plasuje się placówka w Opolu, a na trzecim miejscu ex aequo te z Białegostoku, Częstochowy, Lublina, Płocka, Siedlec i Zabrza.
Co ciekawe, oddziały w miastach-stolicach województw świadczą usługi na przeciętnym poziomie. Wyjątkiem jest, wcześniej wymienione, placówki w Opolu, Białymstoku oraz Bydgoszczy. Najgorzej obsługiwani są klienci oddziału Warszawa II na Pradze Południe przy ul. Podskarbińskiej 25.
O tym, że prowadzone cyklicznie kontrole przynoszą dobre efekty świadczy wzrost satysfakcji klientów badany przez CBOS. Zadowolenie klientów z poziomu obsługi spraw „od ręki” wzrosło z 33 proc. 2007 r. do 53 proc. w 2012.
Autor: rf//gry / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: PAP