- Ekspresy regionalne i korekty w rozkładzie jazdy planowane przez zwolnionego w listopadzie prezesa Kolei Mazowieckich Jakuba Majewskiego są warte wdrożenia, ale potrzeba do tego pieniędzy i taboru - uważają przedstawiciele władz województwa mazowieckiego. Na potwierdzenie tych słów kupiły 20 szybkich i nowoczesnych pociągów.
Koleje Mazowieckie należą do samorządu województwa. Spółka obsługuje regionalne połączenia kolejowe na Mazowszu i jest trzecim pod względem wielkości kolejowy przewoźnik osobowy w Polsce. W listopadzie odwołany został prezes spółki Jakub Majewski, który planował restrukturyzację spółki. Jego projekty zakładały m.in. zmiany w rozkładzie jazdy, uruchomienie ekspresów regionalnych i przeprowadzenie kursów angielskiego dla konduktorów i kasjerek. Wg władz spółki i województwa "Majewski nie spełniał oczekiwań ani właściciela, ani rady nadzorczej".
Dobre rozwiązanie, a nie wizje
Najwyraźniej spełniały je pomysły Majewskiego.
- Pomysły pana Majewskiego dotyczące ekspresów regionalnych tudzież korekt rozkładu jazdy to dobre propozycje, przy czym do ich wdrożenia potrzebny jest tabor i niezbędne środki - powiedział członek zarządu woj. mazowieckiego odpowiedzialny za infrastrukturę Piotr Szprendałowicz. Marszałek woj. mazowieckiego Adam Struzik dodał, że prace nad rozkładem jazdy Kolei Mazowieckich trwają i zostaną zaprezentowane w piątek. - Wszystkie dobre pomysły i wszystkie dobre rozwiązania, które nie są tzw. wizjami, ale rzeczywistymi projektami będą realizowane - mówił Struzik. Nowy rozkład ma zacząć obowiązywać od 13 grudnia.
Mazowieckie błyskawice
W spółce trwają prace nad wprowadzeniem ekspresów regionalnych między największymi miastami województwa. Wiadomo już, że na początku 2011 roku na tory województwa wyjedzie 20 nowych pociągów. Spółka kupił je za 460 mln zł od spółki PESA z Bydgoszczy i Zakładów Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki". Zakup taboru dofinansuje Unia Europejska.
Wszystkie dobre pomysły i wszystkie dobre rozwiązania, które nie są tzw. wizjami, ale rzeczywistymi projektami będą realizowane struzik o km
Jak zapowiedział p.o. prezesa Kolei Mazowieckich Arkadiusz Olewnik, nowe pociągi zostaną skierowane na trasy o największym ruchu pasażerów, np. z Warszawy do Radomia, Sochaczewa, czy Skierniewic.
Piotr Szprendałowicz powiedział, że na te plany w najbliższych trzech - czterech latach zostanie wydane w sumie 1,3 mld zł w przypadku Kolei Mazowieckich i 400 mln w przypadku w Warszawskich Kolej Dojazdowych.
Źródło: PAP, lex.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24