TVN24 nieodmiennie jest najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną. Portal Onet.pl jest internetowym liderem w tej dziedzinie, wyprzedzając tvn24.pl - takie wyniki przynosi badanie Instytutu Monitorowania mediów, przeprowadzone w marcu 2010 roku.
Najczęściej cytowane przez inne media są dzienniki: pozycję lidera zachowała "Rzeczpospolita", na którą powoływano się łącznie 1580 razy. Drugą pozycję zajmuje "Gazeta Wyborcza", którą cytowano 811 razy. 611 cytowań "Dziennika Gazety Prawnej" daje mu 3 miejsce.
Historyczny wynik notuje radio RMF FM, cytowane 434 razy: zajęło ono 4 miejsce w rankingu głównym, stając się też liderem wśród mediów elektronicznych.
Stacja telewizyjna TVN24 z 318 powołaniami zajęła 5. miejsce w rankingu głównym i pierwsze wśród telewizji. W tej kategorii drugie miejsce zajmuje siostrzana TVN, cytowana 187 razy.
W rankingu najczęściej cytowanych portali internetowych liderem pozostaje onet.pl, na który inne media powoływały się 264 razy. Portal tvn24.pl zajmuje drugie miejsce ze 143 powołaniami w innych mediach (o 48 więcej niż w lutym br.) Jak piszą autorzy raportu, "zdumiewająco wysoką pozycję" zajmuje portal spotowefakty.pl, który cytowano aż 72 razy. Jak wskazują, może to wynikać z popularności tematyki sportu w marcu br., która zajmuje 5 miejsce w rankingu najchętniej poruszanych tematów tego miesiąca.
W marcu media najchętniej poruszały zagadnienia ekonomii, rynku i finansów (1015 razy) oraz polityki (986 razy).
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8407 "przekazów mediowych", czyli wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych, z okresu od 1 do 31 marca 2010 r. Jak wyliczono, dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8657 razy (5665 razy w prasie, 1947 w telewizji i 1045 w radiu).
Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" jest cyklicznie tworzony od 2003 roku.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24