Sprzedaż samochodów koncernu Volkswagen w pierwszym półroczu poszła w górę o 16 procent w porównaniu do ubiegłego roku. Motorem tego wzrostu okazały się zamówienia z Chin, podczas gdy rodzimy niemiecki rynek skurczył się.
Od stycznia do czerwca Volkswagen sprzedał 3 miliony 580 tysięcy swych samochodów. Ponad 1/4 aut trafiła do Chin, które od zeszłego roku są największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie. Sprzedano tam 950 300 pojazdów.
Koncern cieszy się też ze wzrostu sprzedaży w Stanach Zjednoczonych: z salonów wyjechało tam 175 300 aut, czyli o 29,2 procent więcej niż przed rokiem.
U Niemców sprzedaż spada
Na niemieckim rynku sprzedaż Vokswagena w pierwszym półroczu spadła o 16 procent: nabywców znalazło 531 300 aut. Jednym z powodów jest baza statystyczna - w pierwszym półroczu zeszłego roku działał w Niemczech program dopłat do zakupu nowych aut przy złomowaniu starych.
Po raz pierwszy w historii sprzedaż pojazdów pod główną marką Volkswagen przekroczyła 2 miliony sztuk, osiągając liczbę 2,26 mln. Pojazdy pod marką Audi znalazły 554 900 nabywców, Skoda - 378 700. Najgorzej radzi sobie "dziecko specjalnej troski" - hiszpańska marka Seat: jej 181 000 sprzedanych w ciągu pól roku pojazdów to wzrost jedynie o 4,9 proc.
Źródło: DPA
Źródło zdjęcia głównego: Volskwagen