Marka TVN znalazła się wśród liderów 6. edycji rankingu najczęściej i najlepiej opisywanych w prasie brandów. Ranking TOP MARKA powstał na bazie wspólnego badania miesięcznika "Press" i Press-Service Monitoring Mediów. Zestawienie po raz pierwszy uwzględniło też popularność marek w internecie.
W ramach badania przeanalizowano publikacje o pięciu najczęściej wzmiankowanych marek z dziesięciu najczęściej opisywanych branż. Zestawienia powstały na podstawie analizy ok. 230 tys. publikacji prasowych z okresu lipiec 2012–czerwiec 2013 roku.
Liderami sektorowych rankingów zostali w większości przypadków zwycięzcy także poprzedniej edycji: branża motoryzacyjna - Volkswagen; energetyczna - PGE Polska Grupa Energetyczna SA; telewizja - TVN; banki - PKO Bank Polski SA; ubezpieczenia - PZU; telefony GSM - iPhone; artykuły spożywcze - Red Bull.
Zmiany nastąpiły na pierwszych miejscach zestawień. Wśród marek radiowych zwyciężył Program III Polskiego Radia, wśród telekomunikacyjnych wygrał T-Mobile, a wśród marek sieci handlowych liderem została Biedronka.
W internecie
W tej edycji po raz pierwsze ranking został wzbogacony o badanie meteriałów umieszczonych w drugim kwartale br. na ok. 5 mln serwisów i portali internetowych. W większości przypadków najwięcej redakcyjnych materiałów online wzmiankowało o markach najpopularniejszych również w prasie. Tutaj w branży telewizyjnej najmocniejsza okazała się TVN24. W kategorii radio było to RMF FM, a w kategorii sieci handlowe - Tesco.
Badanie Top Marka to wspólne przedsięwzięcie miesięcznika "Press" i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. W tym roku zrealizowane zostało po raz szósty.
Autor: mn/jk / Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN