Kamil Durczok został uznany najbardziej cenionym dziennikarzem telewizyjnym podczas gali European Trusted Brands. Złote i Kryształowe Godło Marki Godnej Zaufania otrzymały telewizje TVN i TVN24.
Sondaż European Trusted Brands został przeprowadzony przez Reader’s Digest po raz 13. W badaniu wzięli udział respondenci z 12 krajów, w tym również z Polski. Respondenci w ankiecie on-line mieli wskazać, którym markom ufają najbardziej.
Podczas Gali European Trusted Brands 2013 przyznawane są dwie równorzędne nagrody - Złote Godła trafiają do marek, które w ankietach otrzymały najwięcej spontanicznie oddanych głosów w swojej kategorii. Kryształowe Godła wędrują natomiast do marek, które zostały przez konsumentów najwyżej ocenione według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.
W kategorii stacja telewizyjna Złote Godło zostało przyznane telewizji TVN, Kryształowe Godło trafiło z kolei do TVN24. W imieniu stacji TVN nagrody odebrał Sławomir Gołębiewski.
Kamil Durczok najbardziej cenionym dziennikarzem
Podczas tegorocznej gali nagrodzone zostały także – po raz pierwszy w historii – osobistości, które Polacy obdarzyli największym zaufaniem. Najbardziej cenionym dziennikarzem telewizyjnym został Kamil Durczok, który osobiście odebrał wyróżnienie.
Najbardziej cenionym sportowcem został Adam Małysz, aktorem – Bogusław Linda, przedsiębiorcą – Jan Kulczyk, politykiem – Donald Tusk, a muzykiem – Piotr Rubik.
Wyniki badania European Trusted Brands 2013 pokazały, że najczęściej wymienianą marką godną zaufania, we wszystkich kategoriach, jest Rossmann – wybrało ją 66 proc. ankietowanych.
Spośród marek związanych z nowymi technologiami największym zaufaniem Polacy darzą Nokię - to ona otrzymała Złote Godło. Kryształowe Godło należy do marki Samsung, którą konsumenci cenią w szczególności za stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność. Najbardziej zaufanym bankiem w Polsce jest PKO BP. Drugą silną marką wśród instytucji finansowych jest PZU − najbardziej godne zaufania towarzystwo ubezpieczeniowe w Polsce w opinii 42 proc. ankietowanych. W tym segmencie największe, bo aż 60-procentowe poparcie zyskała marka Visa.
Laureaci
Nivea została wybrana marką godną zaufania w aż trzech kategoriach: Kosmetyk do pielęgnacji skóry, Kosmetyk zapachowy/kolorowy oraz Kosmetyk do pielęgnacji włosów. Wśród producentów żywności liderem pozostaje marka Winiary. Sukces z poprzednich lat powtórzyła marka Żywiec Zdrój, tegoroczny laureat Złotego Godła w kategorii Woda, uzyskując dwa razy więcej głosów (30 proc.) niż jej największy rywal – Cisowianka. Markę Cisowianka respondenci docenili natomiast za jakość, stosunek wartości do ceny oraz wizerunek, dzięki czemu została ona laureatem Kryształowego Godła. Najbardziej godną zaufania marką samochodu jest Audi (13 proc.). Choć marka ta została przez respondentów bardzo wysoko oceniona, w szczególności za jakość i wizerunek, Kryształowe Godło przypadło Toyocie, która wygrała dzięki wysokim ocenom za stosunek wartości do ceny oraz społeczną odpowiedzialność. W kategorii marek dbających - zdaniem konsumentów - o ochronę środowiska - zwyciężyła marka sprzętu oświetleniowego – Osram. Wybrało ją 60 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazła się stacja benzynowa Orlen (40 proc.), a na trzecim – marka Duracell (34 proc).
Złotymi i Kryształowymi Godłami nagrodzone zostały również: Nikon, Canon, Apteka Dbam o Zdrowie, Bank Zachodni WBK, Itaka, Dr. Oetker, Wedel, Allegro, ING TFI, Aviva, MasterCard, HP, Sony, Ziaja, L'Oreal, Adidas, Algida, Koral, Olej Kujawski, Delma, Plus, Play, Colgate, Blend-a-med, Nestle, Ludwik, Pur, Gripex, Aspirin, Doppelhetrz, Ibuprom, Pyralgina, Acard, Vizir, Persil, Biedronka, Lidl, H&M, Reserved, Orlen, Bliska, Falvit, Ergo Hestia, Bosch, Amica, Centrum, Rutinoscorbin, Apart i Casio.
Autor: jk//gak/k / Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn24