Nieoczekiwany obrót sprawy w rozmowach o przejęciu najmniejszej telewizji komercyjnej w Polsce - TV Puls przez Platformę Mediową Point Group, wydawcę m.in. "Machiny". Dwa dni po komunikacie z którego wynikało, że do zawarcia umowy, mimo pewnych trudności, jest coraz bliżej, spółki zerwały rozmowy. Point Group jednak nie rezygnuje.
- Dziękujemy PMPG za zainteresowanie Telewizją Puls. Firma ta wykazała znaczne zaangażowanie, jednak nie zdecydowaliśmy się na kontynuację rozmów - powiedział prezes Dariusz Dąbski, który ma w telewizji 49 proc. udziałów (pozostałe 51 proc. należy do zakonu franciszkanów). Telewizja podała, że prowadzi "zaawansowane rozmowy i negocjacje z innymi potencjalnymi partnerami".
Michał Lisiecki powiedział w TVN CNBC Biznes, że zamierza przedstawić TV Puls nowy harmonogram rozmów. - My cały czas jesteśmy zainteresowani ich kontynuowanie. Jednak na siłę nikogo nie będziemy zmuszać - powiedział nieco zdziwiony decyzją TV Puls Lisiecki.
Dla kogo Puls?
Problemy z właścicielem w TV Puls zaczęły się w listopadzie 2008 roku, kiedy to po dwóch latach pracy i inwestycjach rzędu 50 mln dolarów - ze stacji wycofał się koncern News Corp., kontrolowany przez Ruperta Murdocha. Od tamtej pory jej udziałowcy - Dariusz Dąbski i zakon franciszkanów szukają inwestora. Dąbski zapewnia, że stacją interesuje się kilka spółek, ale nie ujawnia nazwy żadnej z nich.
Wyglądało na to, że stację kupi Point Group. Spółka wielokrotnie informowała o zainteresowaniu kupnem TV Puls. Wyceniany na 238 mln zł. Point Group był w tym roku gotowa przeznaczyć na przejęcia do 200 mln zł.
Na początku lipca PMPG opublikowała komunikat o podpisaniu listu intencyjnego z udziałowcami stacji w sprawie badania kondycji finansowej TV Puls. Do transakcji miało dojść do 20 sierpnia. Miesiąc później ogłosiła, że prawdopodobnie będzie miała na ten cel pieniądze, które mają pochodzić z Media SKOK - agencji reklamowej obsługującej Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe.
Według informacji agencji Reuters, wśród zainteresowanych zakupem jest spółka Central European Media Enterprises - właściciel stacji telewizyjnych m.in. w Czechach, Rumunii oraz na Słowacji, Słowenii i Ukrainie.
Źródło: TVN CNBC Biznes, Reuters
Źródło zdjęcia głównego: TVN24