W ostatnich latach koncern Sony przeżywa poważne trudności. Po dekadach rynkowej dominacji firmę dopadła stagnacja. Sprzedaż większości produktów w najlepszym razie utrzymuje się na niezmiennym poziomie, często zaś spada.
Na początku roku dwie liczące się agencje ratingowe - Moody’s oraz Fitch - obniżyły rating firmy do tzw. poziomu śmieciowego.
Co dalej?
Lata spadków prowokują dziś pytania o rentowność koncernu Sony. Restrukturyzacja i zwolnienia grupowe niewiele firmie pomogły. Walka o klienta jest dziś wyjątkowo zażarta - zwłaszcza ze strony takich firm jak Samsung czy Apple. Kult, z jakim spotyka się ta ostatnia, przekłada się na lojalność konsumentów, jaką swego czasu cieszył się japoński koncern. Strategia Sony na odbicie, to skoncentrowanie się na tym, co wychodzi firmie najlepiej. Czyli na konsolach do gier, telewizorach 4K i UHD oraz systemach audio.
Autor: red. / Źródło: CNN Newsource/x-news