News Corp. kontrolowany przez Ruperta Murdocha przejął największy na świecie portal internetowy poświęcony religii - Beliefnet - pisze "Gazeta Wyborcza". To już kolejna inwestycja Murdocha w media o profilu religijnym.
Wartości transakcji nie ujawniono. Dan Fawcett, szef internetowego ramienia koncernu, zapowiedział, że zawartość Beliefnetu będzie wykorzystywana przez kanały tematyczne News Corp., a sam portal otrzyma niezbędne wsparcie finansowe oraz dostęp do rozległych katalogów programowych należących do giganta medialnego. - Pozwolą one poszerzyć grono naszych odbiorców, wzmocnić ofertę i bardziej skutecznie pełnić misję - powiedział Steven Waldman, szef i współzałożyciel Beliefnetu.
Zarobić na wierze
To nie pierwsza inwestycja Ruperta Murdocha w media o profilu religijnym. Rok temu należąca do News Corp. wytwórnia filmowa 20th Century Fox utworzyła specjalną filię FoxFaith, produkującą rocznie 12 filmów religijnych o budżecie od 3 do 20 mln dol. Ponadto do magnata należą religijne wydawnictwa Zondervan oraz HarperOne. W Polsce koncern Murdocha jest współwłaścicielem TV Puls (dawniej TV Niepokalanów), w której większościowy pakiet na razie zachowuje prowincja franciszkanów.
- Rynek wiary i duchowości jest prężny i wciąż rośnie" - podkreśla w komunikacie News Corp. i powołuje się w nim na badania Pew Internet Project, z których wynika, że ponad 82 mln Amerykanów używa sieci do celów związanych z ich potrzebami duchowymi. Takich treści szuka w sieci 64 proc. wszystkich internautów na świecie. Firma Marketresearch.com szacuje zapotrzebowanie na związane z religią i duchowością książki, płyty DVD, programy komputerowe na znacznie powyżej 8 mld dol. Beliefnet nie jest kojarzony z żadnym konkretnym wyznaniem. W portalu mogą znaleźć coś dla siebie zarówno chrześcijanie, jak i buddyści, muzułmanie czy przedstawiciele innych religii. - Naszą misją jest pomaganie ludziom takim jak ty, aby znaleźli ścieżkę duchową i podążali do spokoju, nadziei, czystości siły i szczęścia - czytamy w portalu, którego miesięczne audytorium serwisu liczy trzy mln osób. Według brytyjskiego dziennika "The Guardian" Beliefnet osiągnął rentowność w 2002 roku, a w czerwcu 2005 roku otrzymał na rozwój siedmiu mln dol. od funduszu inwestycyjnego Softbank.
Źródło: Gazeta Wyborcza
Źródło zdjęcia głównego: TVN24