Gdy w Wielkiej Brytanii pojawiły się reklamy pewnego piwa "zachęcające do krytyki swej partnerki", wybuchła moralna panika. Kampania została zablokowana, bo "promowała nadmierną śmiałość w ocenianiu kobiet".
Na plakacie piwa "Odwaga" (Courage) siedzi pan z piwnym brzuszkiem z niewyraźnym wyrazem twarzy. Obok niego pręży się kobieta w obcisłej spódnicy, wyraźnie uwypuklającej jej urocze krągłości.
Scenie towarzyszy też porcja piwa i podpis: "Miej odwagę, mój przyjacielu".
Nie dla krytyki
Instytucja regulująca angielski rynek reklamowy Advertising Standards Authority odebrała w związku z reklamą trzy skargi. W listach zarzucano plakatowi sugerowanie, że picie promowanego piwa zwiększa odwagę mężczyzn do oceniania, a nawet wykorzystywania kobiet, podaje portal "wirtualnemedia.pl".
Firma Wells & Young's która jest odpowiedzialna za kampanię uważa jednak, że slogan nawiązuje do podobnych akcji prowadzonych w latach 50. i 80. Przekaz ma być natomiast humorystyczną relacją ze zdarzenia z codziennego życia konsumentów piwa "Odwaga".
Za nic sobie mając tłumaczenia Wells & Young's, Advertising Standards Authority uznała, że modelka i slogan sugerują, iż ten napój zwiększa odwagę mężczyzn w wyrażeniu negatywnej opinii o stroju kobiety. I zakazała rozpowszechniania plakatów.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło zdjęcia głównego: www.wellsandyoungs.co.uk