Portugalskie Porto zwyciężyło w tegorocznym konkursie na najbardziej atrakcyjny cel wyjazdów turystycznych w Europie. W rankingu przeprowadzonym przez organizację European Consumer Choice (ECC) nominowanej do tego tytułu Warszawie nie udało się wejść do pierwszej dziesiątki. Zwycięzcę po raz pierwszy wybrali internauci.
Porto zdobyło najwięcej głosów spośród prawie 213 tysięcy oddanych na 20 nominowanych miast. Portugalskie miasto wyprzedziło Wiedeń i Dubrownik, który zamknął zwycięską pierwszą trójkę. Dalej w zestawieniu znalazły się: Praga, Bruksela, Berlin, Budapeszt, Lizbona i Florencja. Pierwszą dziesiątkę zamykał Edynburg.
Miasto kontrastów
Porto doceniono za pogodzenie dwóch sprzeczności - nowoczesnego, współczesnego miasta i historycznej, zabytkowej części. Portugalskie miasteczko, położone nad Oceanem Atlantyckim nagrodzono za bogate muzea, rozległe parki i ogrody, modne butiki międzynarodowych projektantów, a także produkcję słynnych miejscowych win porto. Zwycięstwo pozwala miastu wykorzystywać logo "Wybór Europejskiego Konsumenta" w akcjach promocyjnych w ciągu najbliższego roku.
Po raz pierwszy zdecydowali internauci
W ścisłym finale znalazło się 20 europejskich miast, wyłonionych przez kilkuosobowe jury stowarzyszenia ECC. Kandydatury przez trzy tygodnie poddano głosowaniu internautów.
– W tym roku po raz pierwszy w historii konkursu postanowiliśmy oddać głos konsumentom. To oni za pośrednictwem internetu dokonali wyboru najbardziej atrakcyjnego turystycznie miejsca w Europie – powiedział portugalskiej telewizji TVI24 przedstawiciel organizatorów.
European Consumer Choice jest organizacją non-profit z siedziba w Brukseli. W dorocznych konkursach wybiera najlepszą ofertę z dziedziny turystyki, przemysłu i wzornictwa uwzględniając kryteria jakości i innowacyjności.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu