Na jednej z ulic w centrum San Francisco stanął wielki, żółty kontener. To paczkomat Amazona, którego przez całą dobę pilnują ochroniarze. Internetowy sklep chce w ten sposób ustrzec się przed coraz częstszymi kradzieżami paczek, które dostarcza.
Kradzieże paczek spod samych drzwi stały się plagą w San Francisco. Amazon wpadł więc na pomysł, aby dostarczać przesyłki do paczkomatu. Kupujący, aby odebrać paczkę musi wpisać otrzymany wcześniej pocztą elektroniczną specjalny kod.
Brzydki i ma zły kolor
Paczkomat nie przypadł jednak do gustu mieszkańcom tego kalifornijskiego miasta. - Jest brzydki, wolę się przejść do lokalnej placówki FedEx czy UPS - komentował jeden z przechodniów.
Innym nie podoba się, że już więcej nie przyjdzie do nich kurier. - Uwielbiam swojego kuriera. Chcę, żeby nadal przychodził, zawsze się do niego przytulam - mówiła jedna z kobiet.
Są też tacy, którym zwyczajnie nie podoba się kolor. - Powinien być pomarańczowy, jak most Golden Gate - argumentowała jedna z mieszkanek metropolii.
InPost liderem
W Polsce liderem na rynku paczkomatów jest firma InPost, która jest właścicielem około 1100 tych samoobsługowych maszyn. Możliwość dostawy do paczkomatów InPost oferuje obecnie około 3 tys. sklepów internetowych w Polsce. Z usługi korzysta także 10 tys. aktywnych e-sprzedawców i ponad 500 tys. zarejestrowanych klientów indywidualnych.
Firma działa również na rynkach zagranicznych m.in. w Arabii Saudyjskiej, Australii, Chile i Wielkiej Brytanii. Obecnie trwają przygotowania do wejścia na rynek chiński i amerykański.
Autor: ToL / Źródło: x-news