Producenci kosmetyków pobili rekord wydatków na reklamę: w 2009 roku było to prawie 1,7 mld złotych. Według danych firmy Expert Monitor prawie wszyscy najwięksi dotąd reklamodawcy z tej branży zwiększyli wydatki na promocję - donosi "Rzeczpospolita".
Według tych informacji, wydatki na reklamę kosmetyków wzrosły o 6,5 proc., sięgając niemal 1,7 mld zł, i bijąc rekord z czasów prosperity.
Jeden z potentatów branży, firma L’Oreal zwiększyła reklamowe nakłady prawie o 30 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Wg. obliczeń Expert Monitora, firma wydała na ten cel 470 mln zł (wg. stawek cennikowych).
Środki do pielęgnacji ciała to niezmiennie druga po żywności grupa towarów wśród produktów reklamowanych w telewizji – wynika z kolei z danych AGB Nielsen Media Research. Ta firma szacuje, że wydatki na telewizyjną promocję kosmetyków wzrosły w minionym roku o 1/7 - do 1,2 mld zł.
Cytowane dane opierają się o stawki cennikowe i nie uwzględniają rabatów - zapewne wyższych w czasach kryzysu. Jak jednak wskazuje "Rz", wiele firm mówi o wzroście rzeczywistych nakładów na reklamę.
"Rzeczpospolita" cytuje Małgorzatę Bielicką, rzecznik Nivea Polska, która wylicza, że firma wprowadziła na rynek w ubiegłym roku ponad 60 nowych produktów, w tym 52 pod flagową marką Nivea. Kilkadziesiąt debiutów rynkowych miał też w ubiegłym roku L’Oreal. O ponad 30 ubiegłorocznych nowościach mówi też Joanna Kowalczuk, kierownik działu marketingu Ziaja Ltd.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu