Idealny pracownik według polskich przedsiębiorców musi być przede wszystkim lojalny - wynika z ostatnich badań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, na które powołuje się "Dziennik Gazeta Prawna". Cechy takie jak samodzielność, czy kreatywność nie są w cenie.
Właściciele małych i średnich firm przyznają, że nie jest dla nich ważne, czy pracownik zna języki obce, nie liczy się też jego mobilność czy gotowość do zmian. Wierny szefowi fachowiec, który nie musi za dużo myśleć - to najbardziej pożądany, wręcz idealny pracownik.
W Polsce dla 88 proc. przedsiębiorców liczy się pracowitość. Innowacyjność pracownika jest ważna tylko dla co trzeciego właściciela małej i średniej firmy.
Polscy przedsiębiorcy od ryzyka wolą stabilność i bezpieczeństwo. W kryzysie woleli się wycofać, niż szukać nowych rozwiązań. Dlatego spadł odsetek nawet tych, którzy cenili u swoich podwładnych samodzielność - z 71 proc. w 2009 roku do 58 proc. w kwietniu 2010 roku. Ich motto to: nie wychylać się i przetrwać trudne czasy.
Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna"
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu