Sprzedaż McDonald'sa okazuje się lepsza od oczekiwań. W październiku globalna sprzedaż sieci poszła w górę o 3,3 procent licząc rok do roku - choć w samych Stanach Zjednoczonych spadła o 0,1 procent. Dodatni wynik spółka zawdzięcza ponad 6-procentowemu wzrostowi w Europie i blisko 5-procentowemu - w regionie Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
W ciągu ostatnich 6,5 roku McDonald'sowi przydarzyły się tylko trzy miesiące, kiedy sprzedaż w USA nie poszła w górę - i październik był właśnie jednym z nich.
Ta największa sieć lokali fast food na świecie podała, że spadek sprzedaży w Stanach Zjednoczonych to skutek przede wszystkim wysokich wyników sprzed roku. Wcześniej w czasie kryzysu Amerykanie z czystej oszczędności bardzo chętnie kupowali hamburgery czy frytki. Teraz jednak na wynikach firmy zaważyło już wyraźnie wysokie bezrobocie, które sprawia, że w porze śniadania i lunchu lokale sieci odwiedza coraz mniej pracowników okolicznych przedsiębiorstw.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu