Ma powierzchnię trzech boisk do koszykówki, jest naszpikowany najnowocześniejszą technologią i kosztował 12 mln dolarów - tak w skrócie można opisać największy na świecie ekran umieszczony na obiekcie sportowym.
"Big Board", czyli ekran znajdujący się na torze wyścigów konnych Churchill Downs w Louisville w stanie Kentucky ma ok. 1400 metrów kwadratowych. Odpowiada to powierzchni trzech boisk do koszykówki albo pięciu średniej wielkości amerykańskich domów. Albo... 320 tys. pięciocalowych ekranów smartfona.
Urządzenie wyprodukowane przez Panasonic kosztowało 12 mln dolarów.
- Dbamy o to, żeby siedzący na widowni kibic przeżywał naprawdę dobre widowisko. Zapewniamy ogromne ekrany widoczne zewsząd oraz mniejsze ekrany wokół stadionu - mówi Bloombergowi dyrektor techniczny firmy Todd Rytting. Opowiadając o rozmiarach ekranu, podkreśla, że to "światowy rekord".
Japoński lider
Powstały w 1918 r. Panasonic jest producentem m.in. telefonów, telewizorów i aparatów fotograficznych. Obecnie zarządza ponad 500 połączonymi spółkami, które w roku finansowym zakończonym 31 marca zanotowały sprzedaż w wysokości 57,74 mld euro. Japoński koncern zatrudnia na całym świecie 29 tys. osób.
Autor: rf / Źródło: x-news/Bloomberg