Poniedziałkowy egzemplarz "Dziennika" i informacje na dziennik.pl wydał już nie Axel Springer Polska, a Infor Biznes, wydawca m.in. "Gazety Prawnej". - Oba tytuły, którymi mam zaszczyt kierować, będą ukazywać się równolegle w swojej dotychczasowej formie do chwili, kiedy jesienią zaproponujemy Państwu nową gazetę - pisze we wstępniaku nowy redaktor naczelny "Dziennika" Michał Kobosko.
O planach połączenia obu gazet poinformowano na początku czerwca. Na stanowisku redaktora naczelnego "Dziennika" Michała Krasowskiego zastąpił wówczas Michał Kobosko, kierujący tygodnikiem "Newsweek Polska", również wydawanym przez Axel Springer. Na początku sierpnia na połączenie zgodził się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, stwierdzając, że nie zaburzy to konkurencji na rynku pracy. Nowy dziennik będzie się ukazywał od poniedziałku do piątku i ma nosić tytuł "Dziennik. Gazeta Prawna"
W domach mediowych wydawca (Infor Biznes) deklaruje sprzedaż na poziomie 110 tys. egz. Według prezentowanej makiety dziennik składać się będzie z trzech grzbietów: stron białych (tematyka dotychczas poruszana przez "Dziennik"), łososiowych (Forsal - strony gospodarcze "Gazety Prawnej") i żółtych (strony "GP" o prawie i podatkach). Zachowane mają być niektóre dodatki "Dziennika", jak "Kultura", "Podróże", tv guide.
Kto będzie wiódł prym?
- Przejęcie "Dziennika", jednej z trzech najbardziej opiniotwórczych (według dostępnych rankingów) polskich gazet, to dla Infor Biznes kolejny znaczący etap rozwoju. Jego finałem będzie stworzenie silnej krajowej grupy mediów elektronicznych i drukowanych - które w tych trudnych dla naszej branży czasach zajmują wiodące i stabilne pozycje w swoich branżach - pisze Michał Kobosko. Obiecuje, że nowy tytuł nie zawiedzie dotychczasowych czytelników obu gazet.
Jak wskazują jednak cytowani przez "Press" eksperci z domów mediowych, twórcy nowego dziennika przede wszystkim nie chcą stracić odbiorców "GP". - Produkt w dużej mierze jest wynikiem trudnej sytuacji, w jakiej znalazł się "Dziennik" - ocenia Wiktor Skokowski, media manager Starcomu. Dodaje, że na początku reklamą w nowym tytule będą zainteresowani prawdopodobnie głównie reklamodawcy do tej pory aktywni w "Gazecie Prawnej", kierujący swe produkty i usługi do sektora małych i średnich przedsiębiorstw. - Dla nich część wiernych czytelników "Dziennika" będzie wartością dodaną – wskazuje Skokowski. Ale zaznacza: - Brak wydania sobotniego sugeruje, że wydawca największy potencjał widzi w dotychczasowym czytelniku "Gazety Prawnej".
Źródło: "Dziennik", Presserwis
Źródło zdjęcia głównego: TVN24