W Chinach trwają zakupowe żniwa w internecie. Podczas Single Day, czyli święta singla Alibaba poinformował, że po 15 godzinach sprzedano produkty na kwotę ponad 6,3 mld dolarów. Ta gigantyczna chińska platforma zakupowa od 2009 roku oferuje specjalne zniżki dla kupujących tego dnia.
Na początku Single Day miał być tylko celebrowaniem Dnia singla i przygotowanej w związku z tym specjalnej oferty. Teraz zamienił się w szał zakupów przyciągający zarówno singli, jak i pary.
Antywalentynki
W ostatnim roku podczas Single Day zakupy przekroczyły kwotę 8 mld dolarów. To więcej, niż Amerykanie wydają podczas Black Friday i Cyber Monday. Ludzie kupują wszystko: od suszonej żurawiny po domowe urządzenia. Single Day to odpowiedź na Walentynki. Jest obchodzony 11 listopada. Data 11.11 ma oznaczać cztery samotne osoby.
Alibaba oferuje tego dnia specjalne promocje na żywność, odzież, elektronikę, sprzęt AGD, kosmetyki i wiele innych. W tym roku platforma zaczyna współpracować z innymi internetowymi sprzedawcami, by przyciągnąć kupujących na całym świecie. Spore są też oczekiwania inwestorów, którzy kupili akcje Alibaby po jego debiucie we wrześniu na nowojorskiej giełdzie.
Chiny są drugim największym rynkiem internetowej sprzedaży detalicznej na świecie i najszybciej rosnącym. Ten sektor przyniósł ok. 210 mld dolarów w 2012 roku i ma osiągnąć 650 mld dolarów do 2020 roku.
Autor: pp / Źródło: CNN