Maleje sprzedaż dzienników ogólnopolskich. Największy spadek w trzecim kwartale br. zanotowała "Gazeta Wyborcza" - o 17,3 proc. rok do roku. Jej sprzedaż wyniosła 186 459 egzemplarzy. Na kolejnych miejscach - jeśli chodzi o spadki - znalazły się "Rzeczpospolita" i "Gazeta Polska Codziennie".
Jak informuje press.pl, z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że liderem wśród dzienników ogólnopolskich nadal jest "Fakt" (wydawany przez Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła w trzecim kwartale 327 099 egz. To spadek o 10,3 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem zeszłego roku.
Kolejne miejsca
Na drugim miejscu znalazła się "Gazeta Wyborcza", ze spadkiem sprzedaży o 17,3 proc. Wyniosła ona 186 459 egzemplarzy. Na kolejnym miejscu uplasował się "Super Express" ze średnią sprzedażą na poziomie 148 088 egz. (spadek o 5,4 proc.).
Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" była niższa o 14,6 proc. i wyniosła 64 440 egz.
Press.pl informuje, że dwucyfrowy spadek - o 11,5 proc. - zanotowała też "Gazeta Polska Codziennie". Jej średnia sprzedaż wyniosła w trzecim kwartale 23 982 egz.
"Przegląd Sportowy" miał sprzedaż niższą o 8,1 proc. (42 784); "Puls Biznesu" - o 6,8 proc. (11 517); "Dziennik Gazeta Prawna" - o 5,8 proc. (48 663 egz.); "Parkiet Gazeta Giełdy" - o 5,3 proc. (3 906). Najmniej, bo o 0,8 proc. spadła sprzedaż "Gazety Podatkowej" (29 360).
Autor: mn / Źródło: press.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn24.pl