Burger King chce przejąć kanadyjską sieć barów szybkiej obsługi Tim Hortons i przenieść swoją siedzibę do Kanady, aby zaoszczędzić na podatkach. Obie strony pracują nad umową, na mocy której powstanie trzecia co do wielkości sieć restauracji na świecie o wartości 18 mld dolarów.
Zarówno Tim Hortons jak i Burger King nadal będą funkcjonować jak samodzielne marki.
Oszczędności
Przenosiny do Kanady pozwolą Burger Kingowi na znaczne oszczędności podatkowe. Stawka, którą będzie musiał płacić w Kanadzie, wynosi 15 proc., natomiast w Stanach Zjednoczonych wynosi ona aż 35 proc.
Po ewentualnym połączeniu fundusz 3G Capital, który kupił Burger Kinga w 2010 r. za 3,3 mld dolarów, nadal będzie właścicielem większości udziałów. Obecnie posiada 70 proc. akcji firmy.
Połączenie warte 18 mld dolarów
Wartość rynkową Tim Hortons wycenia się na 8,4 mld dolarów, a restauracji Burger King na 9,6 mld dolarów, więc po połączeniu firma będzie warta 18 mld dolarów.
Sieć Burger King powstała w 1954 r. w Miami, gdzie do dzisiaj ma swoją siedzibę. Na całym świecie firma posiada ok. 13 tys. restauracji w prawie 100 krajach. Każdego dnia Burger Kinga odwiedza 11 mln osób.
Sieć barów Tim Hortons z siedzibą w Oakville, w kanadyjskiej prowincji Ontario, została założona w 1964 r. przez hokeistę NHL Tima Hortona. Specjalizuje się przede wszystkim w kawie i ciastkach. Posiada 3,5 tys. lokali w Kanadzie i 850 w USA.
Autor: ToL//bgr / Źródło: Wall Street Journal, Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Anthony92931, CC BY SA 3.0