BBC Worldwide za 42 miliony funtów kupiło 25 proc. udziałów w specjalizującym się w tematyce podróżniczej wydawnictwie Lonely Planet. W rezultacie brytyjski nadawca ma już 100 proc. akcji LP. Pozostałe 75 proc. przejął w 2007 r.
Przejęcie australisjkiego Lonely Planet przez BBC wzbudza spore kontrowersje. Konkurenci brytyjskiego nadawcy publicznego oskarżają go, że posuwa się zbyt daleko w swojej komercyjnej działalności i zajmuje się dziedzinami, które nie wpisują się w jego misję.
Tego typu zarzuty pojawiały się już 3,5 roku temu, kiedy BBCW przejmował 75 proc. udziałów w Lonely Planet. Już wtedy było jednak wiadomo, że kupno reszty akcji jest tylko kwestią czasu. Pozostały one bowiem w rękach założycieli wydawnictwa - Tony'ego i Maureen Wheelerów, którzy mieli jedynie przez pewien czas pomagać w rozwoju firmy, a następnie odsprzedać swoje udziały BBC.
Od momentu przejęcia przez BBC Lonely Planet znacznie rozszerzyło swoja działalność - m.in. zaczęło wydawać własny magazyn podróżniczy.
Lonely Planet to wydawnictwo, zajmujące się przede wszystkim wydawaniem przewodników turystycznych. Było jedną z pierwszych oficyn wydawniczych specjalizujących się w przewodnikach dla turystów o ograniczonych finansach, w tym ludzi młodych i studentów.
Źródło: Guardian
Źródło zdjęcia głównego: Wikipedia/Rico Shen