Od stycznia do listopada ubiegłego roku banki wydały na spoty w telewizji, radiu, prasie, w kinie i plakaty na billboardach 1,2 mld zł - wynika z badań firmy Kantar Media monitorującej rynek bankowy, które przytacza "Puls Biznesu".
To znacznie więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, kiedy było to 860 mln zł.
Największym reklamodawcą był bank PKO BP, który wydał na ten cel 132 mln zł, czyli 2,5 razy więcej niż rok wcześniej. BZ WBK z budżetem 91 mln zł zajmuje w tym rankingu drugie miejsce (55 mln zł w 2010 r.). Trzeci Noble Geting wydał na reklamę 71 mln zł (nie był uwzględniony w rankingu w 2010 r.), czwarty ING Bank Śląski - 64 mln zł (podobnie jak rok wcześniej), a piąty Millennium - 61 mln zł (78 mln zł w 2010 r.).
Najgłośniejsze były kampanie rachunków, ale najwięcej pieniędzy poszło na promocje kredytów. Zdaniem cytowanych przez "PB" ekspertów, w tym roku promowane będą pożyczki i depozyty.
Źródło: "Puls Biznesu", PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24