Rankingi mówią same za siebie. Tucson od lat znajduje się w czołówce zestawienia najpopularniejszych SUV-ów. Zadebiutował na rynku w 2004 roku i od tego czasu w samej tylko Europie znalazł prawie półtora miliona nabywców, stając się najpopularniejszym modelem marki Hyundai. Tucson Nowej Generacji, wyposażony w napęd hybrydowy, z pewnością polepszy te statystyki.
Artykuł sponsorowany
To już czwarta generacja Tucsona – brawurowo łącząca nowoczesny design, inteligentne technologie z mocnym i wydajnym napędem hybrydowym. Taki napęd debiutuje w popularnym modelu koreańskiego producenta. I to jak debiutuje!
Wydajny i mocny napęd hybrydowy
Tucson Hybrid wyposażony jest we współpracujące ze sobą silniki – elektryczny oraz benzynowy – mające łączną moc 230 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Całość wspiera akumulator litowo-polimerowy o pojemności 1,49 kWh. Układ ten został zaprojektowany z myślą o połączeniu proekologicznego podejścia z maksymalną wydajnością, która przekłada się nie tylko na niskie zużycie paliwa, ale i dużą przyjemność z jazdy. Wpływa na nią również zastosowanie napędu na cztery koła HTRAC oraz selektora trybów jazdy – oprócz podstawowych, mamy tu trzy dodatkowe tryby terenowe: Mud, Sand i Snow. Dzięki nim poruszanie się tym samochodem – bez względu na warunki atmosferyczne i stan nawierzchni – będzie nie tylko bezpieczne, ale i komfortowe.
Harmonia czterech elementów
Zanim jednak usiądziemy za kółkiem, czeka nas spotkanie z Tucsonem, jakiego nie znamy. Jak podkreślają twórcy nowego modelu, został on opracowany zgodnie z zasadami filozofii zwanej Sensuous Sportiness, której ideą jest harmonia pomiędzy czterema podstawowymi elementami: proporcjami, architekturą, stylistyką i technologią.
Nowy Tucson Hybrid, zachowując elegancki styl swoich poprzedników, stawia na wyraziste kształty. Uwagę zwraca dynamiczna, muskularna sylwetka, którą podkreślają symetryczne uwypuklenia i załamania na masce oraz drzwiach. Największe wrażenie robią jednak parametryczne światła LED, wkomponowane w chromowany grill. Wyłączone są niemal niewidoczne, gdy rozbłysną, nikogo nie pozostawią obojętnym – ich układ swym kształtem przypomina skrzydła.
Kolejną zaletą nowej hybrydy Hyundaia jest korpus – powiększony i poszerzony w stosunku do poprzednich modeli. Dzięki przestronnemu wnętrzu Tucsona Hybrid kierowca i pasażerowie będą czuli się bardziej komfortowo, a ruszając w podróż, zmieszczą w bagażniku więcej rzeczy.
Wysoka jakość i zaawansowane technologie
W luksusowym wnętrzu, wykonanym z wysokiej jakości materiałów, wzrok przykuwa deska rozdzielcza z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, która sąsiaduje z konsolą sterowania. Dzięki niej uruchomimy nawigację, obsłużymy Android Auto, Apple CarPlay czy też system Bluelink, dostarczający informacje na temat bieżącego natężeniu ruchu, dostępnych miejsc parkingowych, cen paliw i to bez konieczności podłączania telefonu. Na zwiększenie komfortu jazdy, szczególnie latem, zdecydowanie wpłynie trzystrefowa klimatyzacja z technologią Multi-Air. Optymalne rozmieszczenie nawiewów, zarówno tych widocznych, jak i ukrytych, zapewni lepszą, delikatniejszą cyrkulację powietrza.
Wśród licznych udogodnień nie brakuje systemu kamer 360 stopni czy też inteligentnego asystenta parkowania (RSPA), dzięki któremu Tucson Hybrid może sam wjechać na miejsce parkingowe i z niego wyjechać – takie manewry kierowca może inicjować zdalnie. Na wirtualnym pokładzie jest także asystent jazdy autostradowej (HDA) – funkcja będąca połączeniem asystenta podążania na pasie ruchu (LFA) oraz inteligentnego tempomatu wykorzystującego nawigację (NSCC). Jej uruchomienie wymaga jedynie naciśnięcia przycisku na kierownicy.
Bezpieczeństwo to podstawa
Jako że koreański producent priorytetowo traktuje kwestie bezpieczeństwa jazdy, w nowoczesnej hybrydzie nie mogło zabraknąć aktywnego systemu monitorowania martwego pola (BCA) – wykorzystuje on kamerę oraz narożne radary do oszacowania pozycji i prędkości samochodów znajdujących się w pobliżu, na przykład na sąsiednim pasie ruchu. Gdy wykryje zagrożenie, wygeneruje sygnały wizualne i dźwiękowe, w razie potrzeby przyhamuje wybrane koła. Podobnie jak asystent zapobiegania kolizjom czołowym (FCA), który zareaguje na nagłe hamowanie pojazdu przed nami lub obecność uczestników ruchu zagrożonych potrąceniem. System ten dodatkowo ogranicza możliwość kolizji, do jakich może dochodzić podczas skręcania na skrzyżowaniach. Specjalnie z myślą o najmłodszych podróżnych dostępne są również funkcje wspierające bezpieczne wysiadanie i monitorowanie tylnych siedzeń.
Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że Hyundai w przypadku zakupu nowego samochodu, daje w standardzie 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów i usługę assistance. Dla kierowców ceniących bezpieczeństwo i spokój to więcej niż dobra wiadomość.
Źródło zdjęcia głównego: Hyundai