Regionalna brytyjska linia lotnicza Flybe ogłosiła w sobotę upadłość - zalewie dziewięć miesięcy po wznowieniu działalności. Jej bankructwem dotkniętych zostało około 75 tysięcy pasażerów, z czego 2,5 tysięcy miało bilety na loty zaplanowane na sobotę.
"Jeśli mieliście lecieć z Flybe dzisiaj (w sobotę) lub w przyszłości, proszę nie podróżujcie na lotnisko, chyba że zorganizowaliście sobie alternatywny lot z inną linią lotniczą" - napisano w sobotę na stronie internetowej przewoźnika.
Drugie bankructwo Flybe
To już drugie bankructwo Flybe. Po raz pierwszy istniejąca od 1979 r. (choć pod tą nazwą dopiero od 2002 r.) linia upadła w marcu 2020 r. wskutek wstrzymania lotów w związku z pandemią Covid-19. Jej aktywa, w tym prawo do nazwy, kilka miesięcy później kupiła firma Thyme Opco, a nowy właściciel planował obsługiwanie 530 lotów tygodniowo na 23 trasach, głównie krajowych.
Nowe Flybe wystartowało w kwietniu zeszłego roku. Tuż przed bankructwem obsługiwało 21 tras z lotnisk w Birmingham, Belfaście i z londyńskiego Heathrow - głównie na inne brytyjskie lotniska, ale też do Genewy i Amsterdamu. Ani stare Flybe, które swego czasu było jedną z największych regionalnych linii lotniczych w Europie, ani jego ostatnie wcielenie nie obsługiwało żadnych tras do Polski.
Jak podaje stacja BBC News, wykupione bilety na odwołane w związku z bankructwem loty miało ok. 75 tys. pasażerów, z czego 2,5 tys. na sobotę. Administratorzy wyznaczeni do zarządzania masą upadłościową potwierdzili w sobotę, że zwolnionych zostało 277 z 321 pracowników Flybe.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock