TVN w październiku 2016 roku był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym we wszystkich najważniejszych grupach docelowych. W grupie komercyjnej 16-49, udział stacji wzrósł aż o 7,7 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Październik przyniósł te rekordowe wyniki dla TVN Turbo i TVN Fabuła.
TVN był liderem rynku w najważniejszej dla reklamodawców komercyjnej grupie docelowej 16-49, zarówno w godzinach wieczornych 18:00-23:00 (16,2 proc.), jak i przez cały dzień (14,2 proc.). Stacja była też najchętniej oglądanym kanałem w grupie ogólnej 4+ w godzinach wieczornych, osiągając 13,4 proc. udziału w rynku w godz.18:00-23:00.
TVN utrzymał pozycje lidera w komercyjnej grupie widzów 16-49 z dużych miast oraz wśród wielkomiejskiej widowni 16-49 z wysokimi dochodami, osiągając odpowiednio całodobowy udział na poziomie 17,9 proc. i 17,6 proc.
Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w październiku 2016 r.:
Szybki wzrost
W porównaniu z rokiem ubiegłym stacja TVN zwiększyła swój udział w rynku o 7,7 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Również cała grupa odnotowała znaczny wzrost w udziałach w rynku - o 6,1 proc. w grupie ogólnej 4+, oraz o 7,3 proc. w grupie 16-49, co sprawia, że TVN jest najszybciej rosnącą grupą medialną w Polsce. Październik był też rekordowym miesiącem dla TVN Turbo i TVN Fabuły, gdyż po raz pierwszy w historii kanały te osiągnęły odpowiednio 0,92 proc. i 0,48 proc. udziału w grupie 16-49.
Wzrost udziałów TVN i Grupy TVN w rynku w ujęciu całodobowym w październiku 2016 r.:
Za świetnymi wynikami stacji TVN stoją jesienne propozycje programowe. "Mam Talent" jest nadal najpopularniejszym programem rozrywkowym TVN, średnio ogląda go ponad 3,2 mln widzów. Jest też liderem w swoim paśmie nadawania. Programy kulinarne również cieszą się ogromną popularnością. "MasterChefa" regularnie ogląda 2,5 mln osób (19,2 proc. udziału w rynku w grupie 16-49), a średnia widownia Kuchennych rewolucji sięga ponad 2,2 mln osób (22,1 proc. udziału w grupie 16-49).
Sukces nowości
Propozycje serialowe również mają się świetnie. "Na Wspólnej" regularnie przyciąga przed telewizory ponad 2,2 mln Polaków, a maksymalny udział programu w grupie 16-49 sięgnął 17,1 proc. Najpopularniejszy odcinek "Drugiej Szansy" w październiku oglądało ponad 1,9 milionów widzów, co dało serialowi udział na poziomie 16,1 proc. w grupie 16-49.
Najpopularniejszą jesienną nowością programową jest "Azja Express", którą średnio ogląda ponad 1,5 mln widzów, a średni udział programu w widowni komercyjnej 16-49 wynosi 18,4 proc. "Ślub od pierwszego wejrzenia" ogląda regularnie ponad 1,4 mln widzów, czyli 19,2 proc. widowni komercyjnej (16-49). Większość nowości TVN to najchętniej oglądane programy w swoich pasmach nadawania.
Uczestnicy "Azja Express" trafili do Laosu:
Autor: red. / Źródło: TVN
Źródło zdjęcia głównego: TVN / Piotr Filutowski