Nowa marka pojawi się na polskim rynku. Koncern podaje termin

Aktualizacja:
Autor:
kris/dap
Źródło:
PAP
Obajtek: umowa z Saudi Aramco nas w pełni zabezpiecza
Obajtek: umowa z Saudi Aramco nas w pełni zabezpieczaTVN24
wideo 2/8
TVN24Obajtek: umowa z Saudi Aramco nas w pełni zabezpiecza

MOL planuje niezwłocznie wprowadzić swoją markę na polski rynek - poinformowała spółka w komunikacie. Węgierska firma przejęła ponad 410 stacji paliw Lotosu. Umowa w tej sprawie została podpisana w środę. - Zakładamy wstępnie, że w styczniu 2023 roku może zostać uruchomiona w Polsce pierwsza stacja pod marką MOL - Peter Ratatics, wiceprezes wykonawczy grupy MOL do spraw usług konsumenckich.

"Niezwłocznie rozpocznie się proces wprowadzania marki MOL na polski rynek. Ambicją MOL Group jest ukończenie rebrandingu sieci możliwie najszybciej" - napisano w komunikacie.

Węgierski MOL na polskim rynku

Spółka podała, że wraz ze stacjami działającymi do tej pory pod marką Slovnaft, MOL Group będzie dysponować w Polsce siecią blisko 500 obiektów. Firma zapewnia, że wszystkie umowy o pracę zostaną utrzymane w mocy na dotychczasowych warunkach.

Jak podano, ambicją grupy MOL jest ukończenie rebrandingu sieci możliwie najszybciej. - Chcemy, by w ciągu dwóch lat, do końca 2024 roku zdecydowana większość stacji Lotosu, około 80 procent, przeszła rebranding. W pierwszej kolejności rebranding dotyczyć będzie stacji własnych Lotosu, a potem stacji franczyzowych - powiedział Peter Ratatics, wiceprezes wykonawczy grupy MOL ds. usług konsumenckich.

- Zakładamy wstępnie, że w styczniu 2023 roku może zostać uruchomiona w Polsce pierwsza stacja pod marką MOL. To przejęta nowa stacja Lotosu, która nie została jeszcze otwarta - dodał.

Jak poinformował Ratatics, MOL liczy się z tym, że część franczyzobiorców Lotosu może zrezygnować ze współpracy, gdy skończą się umowy. - Szacujemy, że może być poniżej 5 procent takich odejść, ale jednocześnie liczymy, że przekonamy do siebie innych chętnych - powiedział wiceprezes.

MOL podał, że wprowadzi również na polski rynek swój koncept Fresh Corner, serwujący kawę i produkty gastronomiczne.

Warunki przejęcia Lotosu przez Orlen

2 grudnia MOL oficjalnie wszedł na polski rynek dzięki finalizacji ogłoszonej w styczniu transakcji z PKN Orlen i Grupą Lotos, w wyniku której grupa przejęła ponad 410 stacji działających pod marką Lotos. Ponadto, w ramach zawartych umów, MOL sprzedaje na rzecz PKN Orlen 143 stacje paliw na Węgrzech oraz 39 stacji na Słowacji.

Umowy są wynikiem decyzji Komisji Europejskiej, która w lipcu 2020 r. udzieliła warunkowej zgody na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen, uzależniając ją od realizacji środków zaradczych. Środki te obejmowały m.in. sprzedaż niektórych aktywów przez PKN Orlen.

Grupa MOL

Grupa MOL na polskim rynku jest obecna od 1997 r. Od 2004 r. firma jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Grupa MOL to międzynarodowy koncern działający w sektorach naftowym, gazowym, petrochemicznym i detalicznym, z siedzibą w Budapeszcie na Węgrzech. Grupa prowadzi trzy rafinerie i dwa zakłady petrochemiczne na Węgrzech, Słowacji i w Chorwacji oraz sieć stacji paliw w 10 krajach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej. Firma prowadzi wydobycie w 9 krajach, posiada złoża w 14 kolejnych.

W wyniku przejęcia stacji Lotosu w Polsce oraz sieci OMV w Słowenii, liczba stacji paliw grupy wzrosła do ok. 2400 (uwzględniając sprzedaż części stacji na Węgrzech i Słowacji na rzecz PKN Orlen).

Zaślepka materiału TVN24GO
(Nie)bezpieczna fuzja. Reportaż magazynu "Czarno na białym"
Materiał jest częścią serwisu TVN24 GO

Autor:kris/dap

Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock

Pozostałe wiadomości