Ponad 5 milinów złotych kary dla Natural Pharmaceuticals nałożył Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jako powód wskazano manipulacje przy wysyłkowej sprzedaży suplementów. Dodatkowo sankcje finansowe objęły także osobę zarządzającą spółką. - Nie zgadzamy się z tą decyzją i będziemy się od niej odwoływać - przekazał zarzad Natural Pharmaceuticals w odpowiedzi na pytania TVN24 Biznes.
"Prezes UOKiK wydał decyzję, w której uznał, że działania Natural Pharmaceuticals naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Urząd zakwestionował siedem praktyk, które w różny sposób mogły wpływać na proces decyzyjny konsumentów i manipulować ich zachowaniem" - poinformował w komunikacie UOKiK.
Pięć milionów złotych kary
Dodał, że Prezes UOKiK nałożył ponad 5 mln zł kary na Natural Pharmaceuticals. Dodatkowo sankcje finansowe objęły także osobę zarządzającą spółką. "Nietransparentne metody informowania o udziale w programie corocznych dostaw, rzekomy milion zadowolonych klientów danego suplementu, darmowe próbki, które okazywały się płatną subskrypcją – to tylko wybrane przykłady komunikacji marketingowej opartej na manipulacji i wprowadzających w błąd informacjach" - wskazał cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Dodał, że uznał on, iż działania spółki Natural Pharmaceuticals naruszają zbiorowe interesy konsumentów i w związku z tym zostały nałożone stosowanie kary pieniężne.
Natural Pharmaceutical: nie zgadzamy się z tą decyzją
Zarząd Natural Pharmaceuticals w odpowiedzi na pytania TVN24 Biznes potwierdził, że w dniu 11 września 2023 roku otrzymał decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o numerze RKT-7/2023, stanowiącą finał trwającego ponad 3 lata postępowania administracyjnego.
"Nie zgadzamy się z tą decyzją i będziemy się od niej odwoływać. Chcielibyśmy podkreślić, że jesteśmy obecni na polskim rynku od 13 lat. Nasza firma opiera się na trwałych relacjach z klientami, które budowane są na wzajemnym szacunku i zaufaniu" - podkreślono.
"Od początku naszej działalności i w każdym etapie jej rozwoju, naszym nadrzędnym celem było, jest i zawsze będzie zapewnienie klientom absolutnej transparentności oraz pewności, że w żadnym momencie nie zostaną wprowadzeni w błąd. To zobowiązanie stanowi integralną część naszej firmy i jest fundamentem, na którym budujemy trwałe relacje z naszymi klientami. Będziemy kontynuować tę misję, w pełnym przekonaniu, że nasze produkty i usługi przynoszą rzeczywistą wartość naszym klientom" - zaznaczono.
Źródło: PAP, TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock