Tauron ostrzega przed nieuczciwymi przedstawicielami handlowymi podszywającymi się pod firmę energetyczną. Ofiarami oszustów padają przede wszystkim osoby starsze. Dlatego, jak przypomniano w komunikacie, przedstawiciele spółki "nie chodzą po domach, aby sprzedawać prąd lub gaz".
Spółka przyznaje, że codziennie otrzymuje zgłoszenia od klientów, którzy podpisali umowę z przedstawicielem handlowym, który odwiedził ich w domu i twierdził, że przyszedł "w sprawie umowy z Tauronem".
Działania oszustów
Klienci relacjonują, że nieuczciwi akwizytorzy uzyskują podpis na nowych umowach na zakup energii elektrycznej wykorzystując różne, podstępne sposoby. Na przykład podają się za pracowników spółki i "zakładu energetycznego".
Nieuczciwi akwizytorzy przekazują też klientom inne, nieprawdziwe informacje, na przykład, że "trzeba podpisać nową umowę, bo zmienia się system rozliczeń" lub "trzeba podpisać nową umowę, bo wynika to z przepisów prawa".
"Zdarza się również, że do Taurona wpływają pisma wypowiadające umowę na zakup energii z podrobionymi podpisami klientów" - poinformowano w komunikacie.
Ofiarą oszustów padają przede wszystkim osoby starsze, dlatego spółka podjęła działania informacyjne skierowane są głównie do nich. We wrześniu rozpocznie się kolejna kampania informacyjna w tej sprawie.
Liczba zmian dostawcy rośnie
Jak informowaliśmy w maju ubiegłego roku rośnie liczba osób korzystających z możliwości zmiany dostawcy gazu. W 2011 roku z tego prawa skorzystały zaledwie cztery osoby, podczas gdy w 2016 roku było to już prawie 80 tysięcy. Próbują to jednak wykorzystać oszuści. - Jest całe mnóstwo bardzo dobrych i uczciwie postępujących firm, natomiast są też podmioty nieuczciwe, które chcą się szybko wzbogacić, pozyskać klientów bez szacunku dla nich i czasem w sposób przestępczy - wskazywał wówczas w programie "Biznes dla Ludzi" w TVN24 BiS Andrzej Bućko, prawnik Federacji Konsumentów.
Zalecenia spółki
Tauron zachęca, by klienci sprawdzali przedstawicieli handlowych, którzy pukają do ich drzwi. Ważne jest, żeby przed podpisaniem jakichkolwiek dokumentów dokładnie zapoznawać się z przedstawianą ofertą.
Jednocześnie przypomniano, że każdemu klientowi przysługuje ponadto prawo do odstąpienia od umowy podpisanej poza lokalem sprzedawcy (na przykład w domu) w ciągu 14 dni - bez podawania przyczyn i bez ponoszenia konsekwencji.
Autor: mb//sta / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock