TVN jest najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce w grupie komercyjnej 16-49 lat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement za pierwsze półrocze 2017 roku. Natomiast w czerwcu TVN24 osiągnęła najwyższy wynik w swojej historii - w grupie ogólnej.
Telewizja TVN została nowym liderem wśród widzów w grupie komercyjnej w wieku 16-49 lat. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średni dobowy udział kanału w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku wyniósł 12,83 proc.
Na drugą lokatę w rankingu najchętniej oglądanych stacji w grupie komercyjnej w wieku 16-49 lat spadł Polsat.
W pierwszej trójce zmieściła się jeszcze TVP2 z udziałem na poziomie 6,73 proc. Poza podium znalazła się TVP1.
TVN24 znalazła się na ósmym miejscu w tej grupie.
Natomiast w grupie ogólnej (wszyscy 4+) na pierwszym miejscu znajduje się Polsat, na drugim TVP1, na trzecim TVN.
Duży wzrost TVN24
Udane półrocze zaliczył również kanał TVN24, który został najpopularniejszą stacją informacyjną w Polsce.
Oglądalność stacji wzrosła w pierwszych sześciu miesiącach tego roku aż o 18,18 proc. (w grupie ogólnej - wszyscy 4+). Oznacza to, że jej średni dobowy udział wyniósł 4,29 proc. Pozwoliło to TVN24 uplasować się na piątym miejscu w zestawieniu najchętniej oglądanych stacji telewizyjnych w tej grupie.
Z kolei wśród stacji informacyjnych TVN24 zdecydowanie wyprzedziło konkurencję. TVP Info zajęło siódme miejsce z zasięgiem 3,52 proc. (w grupie wszyscy 4+). Jeszcze dalej na 16. pozycji uplasował się Polsat News, który odnotował zasięg na poziomie 1,14 proc. (w grupie wszyscy 4+).
TVN24 pokonała konkurencję również w czerwcu, kiedy osiągnęła w grupie "wszyscy 4+" udział na poziomie 4,76 proc. Był to najwyższy wynik w historii tej stacji. W tym samym czasie TVP Info odnotowało udział 3,97 proc., a Polsat news 1,17 proc.
Autor: red. / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Krzysztof Dubiel/TVN