Ogólnospożywcze sieci handlowe nie obawiają się spadku popytu i nie zwalniają tempa. Z ankiety "Dziennika Gazety Prawnej" wynika, że w 2015 r. 12 firm z branży zamierza zwiększyć liczbę sklepów o 2-2,3 tys.
Dla porównania w poprzednim roku pod ich szyldem powstało 2,1 tys. dyskontów, hipermarketów, supermarketów i sklepów osiedlowych.
W jakim kierunku?
Ostatnie dwie kategorie będą głównym kierunkiem rozwoju i w tym roku - pisze gazeta.
Jak wskazują eksperci, to dla sieci najlepsza i najszybsza opcja, by skorzystać ze zmian w zachowaniu klientów, którzy coraz częściej rezygnują z zakupów w molochach na obrzeżach miast na rzecz punktów położonych blisko domu. Sieci rosną w siłę kosztem mniejszej, niezależnej konkurencji – w całym 2014 r. liczba sklepów ogólnospożywczych spadła o ponad 2,2 tys. do 75,9 tys.
Autor: mn / Źródło: PAP