Grupa Monnari zdecydowała o odstąpieniu od 24 umów najmu powierzchni sprzedażowych w centrach handlowych - podała spółka w komunikacie. Powierzchnia tych sklepów stanowi ponad 13 procent całkowitej powierzchni dla marek grupy.
Spółka podała, że powodem decyzji jest pandemia COVID-19 i jej skutki społeczno-ekonomiczne, uniemożliwiające wykonywanie przedmiotowych umów na dotychczasowych warunkach, których nie zmieniły wielomiesięczne negocjacje z właścicielami galerii handlowych.
"Galerie straciły na atrakcyjności"
"Trzy lockdowny, drastyczny spadek odwiedzin centrów handlowych w okresach otwarcia, coraz większy udział sprzedaży odzieży i obuwia on-line, atmosfera stałego zagrożenia zdrowia wynikająca z wprowadzania administracyjnych nakazów i zakazów, powodują, że galerie straciły na swojej atrakcyjności. Potwierdza to trwały trend spadku odwiedzin, odnotowany w 2020 r. w salonach grupy kapitałowej zlokalizowanych w centrach handlowych" - napisano w komunikacie.
Grupa jest otwarta na porozumienie, jednak na warunkach, które są dostosowane do obecnej sytuacji rynkowej. "Powiązanie czynszu za najem z obrotami najemcy jest warunkiem przetrwania spółek detalicznych w aktualnym otoczeniu ekonomicznym" - podało Monnari.
Monnari to polska marka odzieżowa stworzona dla kobiet. Na stronie internetowej spółki czytamy, że asortyment ubrań, butów i dodatków dostępny jest w 167 salonach w całej Polsce.
Otwarcie galerii handlowych
Minister zdrowia Adam Niedzielski poinformował w czwartek o przedłużeniu obowiązujących obostrzeń do 14 lutego z trzema wyjątkami. Od 1 lutego będzie możliwe ponowne otwarcie sklepów w galeriach handlowych; działać będą mogły instytucje kultury - muzea i galerie sztuki; przestają natomiast obowiązywać godziny dla seniora.
Źródło: PAP