Serwisy internetowe z opiniami o pracodawcach, rekomendacje znajomych i fora dyskusyjne - to najpopularniejsze źródła, w których kandydaci poszukują informacji o potencjalnym pracodawcy. Jak wynika z badania GoldenLine.pl, narastające problemy z pozyskaniem odpowiednich kandydatów do pracy sprawiają, że firmy coraz częściej stawiają na transparentność i dzielenie się z potencjalnymi pracownikami informacjami o warunkach zatrudnienia.
Wielu kandydatów przed przyjęciem oferty pracy poszukuje informacji, które mogłyby pomóc im w podjęciu decyzji.
Gdzie szukamy
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez serwis rekrutacyjny, 63 procent kandydatów szuka informacji o wybranych firmach w serwisach internetowych z opiniami o pracodawcach. Natomiast 51 procent badanych uważa, że to znajomi stanowią cenne źródło informacji o firmie. Na trzecim miejscu znalazły się fora dyskusyjne, które wskazało 49 procent respondentów.
Kandydaci szukają również informacji na stronach internetowych pracodawców, np. w zakładce Kariera (44 procent) oraz na portalach, serwisach, blogach lub w prasie branżowej (32 procent). Ponadto, aż 75 procent respondentów szuka odpowiedzi na pytanie o oferowane przez potencjalnego pracodawcę wynagrodzenie. Ponad połowa ankietowanych chce zdobyć wiedzę o możliwości rozwoju i szkoleń (60 procent), atmosferze w pracy (58 procent) oraz godzinach pracy (51 procent). Natomiast 42 procent badanych szuka informacji o relacjach i atmosferze między przełożonymi a podwładnymi. Część kandydatów wskazało również na benefity pozapłacowe (27 procent) czy przebieg procesu rekrutacyjnego (22 procent).
Cenne źródło
Jak wynika z badania GoldenLine.pl, 62 procent badanych uważa, że opinie o pracodawcy umieszczone w internecie są dobrym źródłem informacji o pracy w danej firmie. Tylko 17 procent temu zaprzecza, zaś 21 procent nie ma zdania.
Dla 65 procent respondentów najbardziej wiarygodne są opinie podpisane imieniem i nazwiskiem, ale tylko tylko 31 procent badanych chciałoby dodawać opinie o pracodawcy ze swoimi danymi personalnymi. Większość osób wolałaby zrobić to anonimowo (42 procent) lub w ogóle nie chciałaby dodawać opinii (27 procent) - czytamy.
Jak wskazują autorzy badania, być może osoby te boją się konsekwencji związanych z umieszczeniem negatywnej opinii o pracodawcy i czują się bezpiecznie, gdy strona z opiniami o pracodawcach zapewnia im anonimowość.
Badanie zrealizowano w kwietniu tego roku na 503 respondentach, którzy wypełnili ankiety online.
Autor: mb/gry / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock