W czerwcu pracodawcy opublikowali w sieci rekordową liczbę 170 tys. ofert zatrudnienia. Szukają też nowych sposobów dotarcia do potencjalnych kandydatów – pisze w poniedziałek "Rzeczpospolita".
Na koniec minionego miesiąca w polskim internecie było do wyboru ponad 170 tys. ogłoszeń o pracy, prawie o 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej i najwięcej w historii rekrutacji w sieci - wynika z analiz Barometru Ofert Pracy (BOP), do których dotarła "Rzeczpospolita".
Dobra sytuacja
- Wprawdzie liczba ofert pracy nie przyrasta obecnie tak dynamicznie, jak przed dwoma laty, ale fakt, że rośnie nieprzerwanie od siedmiu miesięcy potwierdza bardzo dobrą sytuację na rynku pracy - ocenia Robert Pater z Katedry Makroekonomii WSIiZ w Rzeszowie, która wraz z Biurem Inwestycji i Cykli Ekonomicznych przygotowuje Barometr Ofert Pracy. Według jego danych, najszybciej rosła w czerwcu liczba ofert zatrudnienia w usługach, w tym – w logistyce, gdzie ogłoszeń było o 30 proc. więcej niż rok wcześniej.
Kuszą kandydatów
Dobrą sytuację na rynku pracy widać również w wynikach dużych serwisów rekrutacyjnych. Ich przedstawiciele zwracają uwagę, że tradycyjne ogłoszenie o pracy już nie wystarczy, by zdobyć pracowników. Zwłaszcza tych wykwalifikowanych, których niedobór jako barierę w rozwoju wskazuje już 38 proc. firm w badaniu GUS - podaje "Rzeczpospolita". - Coraz więcej pracodawców zdaje sobie sprawę, że teraz trzeba zabiegać o uwagę kandydata. Zmienia się więc forma graficzna ofert, do których dołączane są migawki filmowe z miejsca pracy, wideo z wypowiedziami jej pracowników - mówi Marek Jurkiewicz z InfoPraca.pl, gdzie klienci coraz częściej korzystają z wprowadzonej w tym roku usługi e-marketingowego wsparcia ogłoszeń m.in. poprzez kampanie na Facebooku, w wyszukiwarkach czy przez esemesy - czytamy w "Rz".
Autor: msz//bgr / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: pexels.com