Sieć Biedronka po skargach klientów na sposób prowadzenia akcji promocyjnych zostało zobowiązane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do przeprowadzenia akcji edukacyjnej. - Już w najbliższy poniedziałek Biedronka zorganizuje specjalne szkolenie on-line dla klientów - poinformowała sieć w komunikacie prasowym. W zamian za udział w kursie klienci będą mieli możliwość otrzymania bonów o wartości 15 złotych na zakupy w sklepach sieci. Biedronka przeznaczy na nie łącznie aż 7,5 miliona złotych.
"Aby wziąć w nim udział wystarczy wejść na specjalną stronę: http://szkolenie.biedronka.pl, zapoznać się z materiałami szkoleniowymi, ukończyć quiz składający się z 10 pytań i podać numer telefonu. Biedronka ma do rozdania 500 tysięcy bonów, w czterech turach szkolenia. Oznacza to, że w każdej z tur pierwsze 125 tysięcy uczestników, które ukończy szkolenie otrzyma na podany numer telefonu bon w ciągu kolejnych 7 dni" - czytamy w komunikacie Biedronki.
Sieć zaznacza, że jeden numer telefonu może otrzymać tylko jeden bon. Będzie można je zrealizować przez 3 miesiące od daty ich otrzymania.
Biedronka - bony za szkolenia. Kiedy odbędzie się akcja?
Jak podkreśla sieć, uczestnicy szkolenia będą mogli zapoznać się z tematyką przydatną w życiu codziennym, podczas dokonywania zakupów w sklepach stacjonarnych. "Wyjaśnione zostaną najważniejsze uprawnienia konsumentów: prawo do informacji, prawo do zwrotu oraz prawo do reklamacji towaru. Dowiedzą się czym różni się rękojmia od gwarancji, a także jak wyglądają zasady reklamacji towarów w sklepach sieci Biedronka" - czytamy.
Szkolenie zostanie uruchomione łącznie w czterech turach, rozpoczynających się kolejno: 20 września 2021 r., 28 września 2021 r., 5 października 2021 r. oraz 12 października 2021 r.
"Biedronka zorganizowała podobne szkolenie w 2019 roku. Wzięło w nim udział 35 tysięcy klientów, którzy otrzymali bony o łącznej wartości 350 tysięcy złotych" - czytamy w komunikacie. Sieć zaznacza, że szkolenie cieszyło się tak dużym zainteresowaniem, że Biedronka rozdała klientom bony w ciągu nieco ponad 3 godzin.
Decyzja UOKiK
Decyzja sieci handlowej to efekt decyzji UOKiK. Prezes urzędu Tomasz Chróstny w wydanej w marcu decyzji zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów.
Urząd przekazał, że postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sklepów Biedronka, zostało wszczęte w marcu 2020 roku. "Podstawą do podjęcia działań były skargi konsumentów dotyczące akcji promocyjnych, w których można było otrzymać voucher zniżkowy na zakupy w zamian za wydanie określonej kwoty"- czytamy.
Zarzuty prezesa UOKiK dotyczyły negatywnego rozpatrywania reklamacji związanych z ogólnopolskimi akcjami promocyjnymi po upływie 30 dni od ich złożenia i opóźnień w publikacji regulaminów względem terminów rozpoczęcia poszczególnych akcji.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock