Co zrobić, gdy zgubimy cenna rzecz w hotelu? Czy możemy wówczas liczyć na odszkodowanie i kto je nam wypłaci? Na te pytania odpowiedział wraz z ekspertem Jan Niedziałek w programie "Biznes dla ludzi" na antenie TVN24 Biznes i Świat.
Łukasz Oleksiuk, radca prawny z Kancelarii Legis twierdzi, że w pierwszej kolejności powinniśmy zgłosić naszą zgubę lub uszkodzenie naszego mienia właścicielowi obiektu.
Co zrobić?
- Hotel odpowiada nie tylko za utratę naszych przedmiotów, ale również za ich uszkodzenie. Powinniśmy się również domagać odszkodowania - tłumaczy radca prawny i dodaje, że powinniśmy ustalić wartość przedmiotu, który zgubiliśmy. - Bądź jaka jest wartość jego uszkodzenia. Ekspert wyjaśnia, że ważne jest rozróżnienie na rzecz wniesioną i przechowywaną.
- Ta pierwsza to przedmiot, który jest przez nas wnoszony do hotelu. Natomiast rzecz przechowywaną możemy zostawić np. w depozycie ośrodka. Poza tym, że dana rzecz została wniesiona w fizycznej formie, to również podmiot, który się nią opiekuje, czyli np. hotel ma obowiązek dbania o ten przedmiot tak, aby zwrócił go nam w stanie niepogorszonym - tłumaczy Oleksiuk.
Pieniądze w hotelu
W wielu przypadkach hotel ma obowiązek przyjąć pieniądze do przechowania. - Jednak hotel może odmówić przyjęcia np. dużej kwoty jeżeli jej wartość jest większa nie odpowiada klasie ośrodka - twierdzi radca prawny. - Trzeba pamiętać, że hotel ponosi odpowiedzialność tylko wtedy, kiedy zgodził się przyjąć pieniądze - dodaje.
"Biznes dla ludzi" w TVN24 Biznes i Świat od poniedziałku do piątku o godz. 18.00.
Autor: red. / Źródło: TVN24 Biznes i Świat