"VICE", niegdyś niezależny magazyn młodzieżowy założony przez Shane'a Smitha, od grudnia 2013 buduje sieć informacyjną VICE News.
Projekt dofinansował fundusz inwestycyjny Firefly3, którym kieruje Tom Freston, przed laty dyrektor stacji MTV i koncernu Viacom. Ambicją szefów VICE News jest konkurowanie z koncernem CNN.
- Buzzfeed wykonał niesamowitą robotę w sieci. Wyszli zresztą z podobnego punktu, co my. Ale nam dziś na pewno bliżej do CNN. Rozwijamy się w kierunku globalnej marki informacyjnej - stwierdził Shane Smith, prezes VICE Media.
Inne, ale czy lepsze?
A czym VICE News miałaby się różnić od CNN? - Mamy 35 oddziałów na całym świecie i 5 tys. dziennikarzy. Nie będzie to więc koncern prezentujący amerykański punkt widzenia, tylko medium prawdziwie globalne. W naszych korespondencjach będzie się mówiło w wielu językach i symultanicznie tłumaczyło to na angielski. Zbudowaliśmy już bazę technologiczną pod takie rozwiązanie - podkreślił Smith.
Jednak dziś serwis to raczej zbiór ciekawostek niż typowy serwis informacyjny. Twórcy VICE chcą wskazać nowy kierunek na globalnym rynku mediów.
Autor: mn / Źródło: Bloomberg/x-news