Sieć dyskontów Lidl wprowadzała klientów w błąd podczas swojej kampanii reklamowej - uznał UOKiK. W związku z tym nałożył na spółkę karę pieniężną w wysokości 1,82 mln zł. Decyzja nie jest prawomocna - Lidl rozważa odwołanie się od decyzji Urzędu. Jednocześnie przedsiębiorca zapewnia, że celem jego działań reklamowych nie było wprowadzenie w błąd konsumentów.
Sprawa dotyczy raportu, jaki na początku roku opublikował UOKiK. Dotyczył on produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych. Raport był wynikiem kontroli Inspekcji Handlowej, która sprawdziła 588 placówek.
Sieć Lidl Polska Sklepy Spożywcze rozpoczęła kampanię reklamową odwołującą się do treści tego raportu - w radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na billboardach pojawiły się informacje, które wzbudziły wątpliwości Urzędu. Wynikało z nich, że sieć uzyskała w badaniu najlepszy ogólny wynik w zakresie jakości i oznakowania - poinformował w komunikacie UOKiK.
Nierzetelność i nieprawdziwa informacja
Urząd zanalizował treść i formę tych komunikatów reklamowych. W jego opinii, informacja dotycząca najlepszego wyniku uzyskanego przez sieć dyskontów była nieprawdziwa, a spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli.
Prezes UOKiK uznała, że reklamy przygotowane przez spółkę mogły sugerować, że Urząd jest autorem treści w nich zawartych.
Lidl: To standardowe działania reklamowe
Tymczasem zarząd Lidl Polska tłumaczy, że działania firmy, co do których UOKiK miał zastrzeżenia, były standardowymi działaniami reklamowymi i ich celem nie było wprowadzenie w błąd konsumentów. "Dlatego też w toku postępowania wszczętego przez UOKiK Lidl Polska dokładał wszelkich starań, by wyjaśnić wątpliwości zgłoszone przez Urząd. Lidl Polska respektuje decyzję UOKiK w sprawie i w chwili obecnej rozważa skorzystanie z przysługującego mu prawa odwołania się od decyzji Urzędu" - napisano w oświadczeniu.
Autor: MON//bgr / Źródło: tvn24
Źródło zdjęcia głównego: TVN24